Targetarea predictiv-comportamentala foloseste o tehnologie care livreaza reclama exclusiv catre consumatorii incadrati intr-un anumit public-tinta, indiferent de site-urile pe care acestia navigheaza.

Tehnologia identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul lor in mediul online si similitudinea acestuia cu cel al unui grup reprezentativ, pe care se face o cercetare continua. Pe baza acestor informatii sunt livrate reclame unor grupuri definite de caracteristici precum indicatori sociodemografici sau interese personale (electronice, locuinte, moda, mancare, sport, animale, interesele financiare etc).

“In prezent, exista 17 profiluri de grupuri-tinta (manageri, femei active cu copil, tineri pasionati de electronice, pasionati de automobile etc), care ne ajuta sa avem un punct de plecare si o platforma de intelegere a tehnologiei. In practica se poate crea, de fapt, orice profi”, a declarat Marius Sutu, project manager Behavia Romania.

Potrivit lui Calin Rotarus (foto), targetarea predictiv-comportamentala ofera doua avantaje principale: extinderea reach-ului (posibilitatea de a atinge mai multi utilizatori din targetul dorit, nu doar pe cei care pot fi gasiti pe o selectie de site-uri) si eliminarea waste-ului (mesajul va ajunge doar la cei din targetul respectiv). Pornind de la aceste doua caracteristici, managerul estimeaza ca tehnologia va fi adoptata cel mai rapid de doua categorii de clienti: cei care au bugete mari si isi doresc un reach cat mai extins (de exemplu companiile din FMCG) si cei care se adreseaza unui target foarte clar definit.

Targetarea predicitv-comportamentala poate scadea costurile de atingere a obiectivelor campaniilor de publicitate online cu 20-40%, mai spune Rotarus. Tehnologia a fost introdusa in Germania in urma cu trei ani, iar in Polonia, in urma cu un an si jumatate.

Pe piata romaneasca mai ofera servicii de targetare predictiv-comportamentala agentia de publicitate online Httpool Romania.