Campania, care a fost realizata de Graffiti BBDO, contine urmatoarele mesaje, amplasate pe suporturi outdoor din Bucuresti: “In acest cartier toate cladirile ar putea fi reabilitate, daca s-ar colecta la bugetul de stat 1 miliard de euro, cat se pierde anual din contrabanda cu tigari”. / “Aici ar putea fi o parcare subterana daca s-ar colecta la bugetul de stat 1 miliard de euro, cat se pierde anual din contrabanda cu tigari“ / Aici ar putea fi un pasaj daca s-ar colecta la bugetul de stat 1 miliard de euro, cat se pierde anual din contrabanda cu tigari”.

“Consideram ca suntem in prezenta publicitatii inselatoare, interzise de lege”, se arata in scrisoarea semnata de Cornel Radu-Loghin, director politici si trategii ENSP.

Potrivit acestuia, mesajul campaniei intra sub incidenta Legii nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa si vizeaza Articolele 4 si 5 din textul normativ invocat.

Astfel, Art. 5 lit. a) detaliaza aspectele publicitatii inselatoare: “caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum sunt: disponibilitatea, natura, modul de executie, compozitia, metoda si data fabricatiei bunurilor ori a prestarii serviciilor, daca acestea corespund scopului lor, destinatia, cantitatea, parametrii tehnico-functionali, originea geografica sau comerciala, rezultatele asteptate ca urmare a utilizarii lor ori rezultatele si caracteristicile esentiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra bunurilor ori a serviciilor”.

“Prin aceste mesaje se transmite explicit informatia ca traficul ilegal de tigari este cuantificabil si ca la ora actuala se cunoaste cu exactitate dimensiunea acestuia: anual, bugetul de stat pierde un miliard de euro din cauza contrabandei de tigari. Or, in prezent nu exista mijloace obiective de verificare si cuantificare a sumelor reprezentand economia subterana, acestea fiind simple speculatii, care, in mod evident nu pot fi probate. In consecinta, consideram ca pasajul referitor la suma de 1 miliard de euro este unul pur speculativ care induce in eroare opinia publica.

In numele organizatiei European Network for Smoking Prevention (ENSP) va adresez rugamintea sa dispuneti aplicarea legii si aplicarea masurilor necesare pentru intreruperea acestei campanii pana la data la care cele doua entitati sustinatoare ale campaniei vor furniza toate dovezile necesare privind exactitatea afirmatiilor din mesajele difuzate”, se mai arata in scrisoare.

ENSP este o asociatie nonprofit internationala creata in anul 1997 avand ca obiectiv principal reducerea consumul de tutun, in special in randul tinerilor din Europa dezvoltand in acest sens strategii comune organizatiilor europene implicate in controlul tutunului.

Sursa foto: paginademedia.ro