In 2005, peste jumatate din marii advertiseri au folosit Internetul in campaniile media, fie ca aceste campanii au avut un focus aparte sau au avut un caracter complementar pentru vehiculele media online. Penetrarea tot mai mare a Internetului si prezenta sa in viata noastra de zi cu zi au facut ca oamenii de media sa constientizeze ca prin intermediul website-urilor romanesti, advertiserii au posibilitatea sa isi promoveze produsele si serviciile pe care acum cativa ani le promovau doar prin media offline.

La aceasta a contribuit si intuirea de catre specialistii media a afinitatilor pentru anumite produse si servicii datorita accesarii site-urilor tematice. In paralel cu achizitionarea din ce in ce mai profesionala a acestor spatii media, advertiserii au si alte avantaje din castigarea pariului cu Internetul. Concentrarea populatiei active, care are (statistic vorbind) o incidenta mai mare atat a veniturilor si intentiilor superioare mediei in populatie, in randul internautilor a fost initial intuita si exploatata de firmele din domeniul IT, pentru care Internetul si specificitatea publicitatii nu erau un secret.

Dar piata a evoluat firesc, si iata ca anul 2005 este un an in care publicitatea online pentru marile conturi reprezinta majoritatea investitiilor in publicitatea online. Este momentul in care explozia de cativa ani a bugetelor a atins un apogeu, anul 2006 fiind in opinia specialistilor un an de maturitate, cu o crestere aproape la fel de mare ca in anii precendenti, in care piata se va consolida si se va aseza.

Despre tendintele in publicitea online in 2006, vom vorbi mai pe larg intr-o editie viitoare a newsletterului nostru.