Rezultatele studiului prezinta, din perspectiva comunicarii publicitare, o imagine globala a interesului pe care consumatorul roman il are fata de acest instrument de comunicare devenit vital in zilele noastre. Exploatarea acestui canal modern reprezinta un atu valorificabil de catre companii activand in domenii variate, crearea strategiilor de comunicare de acest gen impunand insa colaborarea cu agentii specializate.
##arbo ##
Datele furnizate de cercetarea realizata de Graffiti BBDO in colaborare cu Mercury Research releva, in primul rand, importanta pe care romanii o acorda telefonului mobil ca instrument. Astfel, pentru 41,5% dintre conationalii nostri, telefonul mobil reprezinta gadget-ul pe care l-ar pastra in cazul in care ar fi obligati sa decida asupra unui singur obiect din categoria electronicelor. Pe locul secund se plaseaza PC-ul, cu 36,5%, in vreme ce televizorul, aflat pe locul 3, intruneste doar 8% din preferinte.

Dintre cei chestionati, in medie doar 44% ar fi dispusi sa imprumute telefonul mobil unui prieten, pentru o zi. Dependenta de comunicarea prin mobil este evidentiata de procentajul de 86% reprezentand pe aceia care au mobilul deschis in permanenta (cifra este relevanta pentru categoria 30-35 de ani, pentru zona 15-20 de ani urcand pana la 93%). Mai mult, 77% dintre persoanele chestionate declara ca, daca ar uita telefonul mobil acasa, s-ar intoarce sa il ia. Subiectii studiului mai declara, in proportie de 27%, ca ar raspunde la apelul pe telefonul mobil chiar in timp ce fac sex (pe aceasta linie procentajul este apropiat de italieni si spanioli ˇV 22% - si diferit de britanici si nemti ˇV 10% si, respectiv, 7%).

Revenind la aspectele care privesc direct domeniul publicitatii, studiul Graffiti BBDO arata ca peste 54% dintre cei chestionati au primit, macar o data, un mesaj promotional pe telefonul mobil, 27,5% declarand ca au dat curs mesajului. Interesant pentru advertiseri este motivul pentru care nu s-a raspuns: 38% dintre non-respondenti cred ca mesajul nu era interesant pentru categoria sa, in timp ce 21% afirma ca problema era lipsa de atractivitate a ofertei din mesaj.
Perspectivele sunt insa optimiste : 71% dintre respondenti declara ca sunt de acord sa primeasca mesaje promotionale pe mobil, ratele de raspuns fiind direct dependente de creativitatea si atractivitatea mesajului.

Sorin Psatta, Strategy & Research Director Graffiti BBDO, considera ca ˇ§Este evident ca tehnologiile digitale moderne ne schimba viata si au un impact tot mai puternic, atat asupra consumatorului cat si asupra a ceea ce acesta asteapta de la branduri si de la mesajele transmise de ele. Graffiti BBDO, prin cercetarea de fata, incearca sa inteleaga aceste schimbari si sa identifice modalitati eficiente de exploatare a noilor oportunitatiˇ¨.

Citeste si:

Cercetarea realizata de Graffiti BBDO in parteneriat cu Mercury Research in septembrie 2005 a avut ca obiect comportamentul romanilor in legatura cu telefonia mobila. O cercetare similara a fost realizata pe plan international cu putin timp in urma, de BBDO Europe si Proximity Worldwide, cea locala relevand similaritati dar si diferente ale consumatorului roman cu cel strain. Esantionul a fost format din abonati ai retelelor de telefonie mobila Orange si Connex cu varsta cuprinsa intre 15-20 si 30-35 de ani.

Graffiti BBDO a colaborat la realizarea proiectului cu Mercury Research, care este unul dintre liderii pietei romanesti de cercetare. Fondata in 1992, Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania.

Acoperind, prin cele trei companii care il formeaza (Graffiti BBDO - dezvoltarea strategiilor de brand si comunicare, Proximity Bucuresti - pionier in abordarea disciplinelor specifice de CRM si interactive - si Media Direction - agentia de servicii integrate de media cu unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere de pe piata), toate disciplinele comunicarii, Grupul BBDO Romania ofera o abordare de 360„a a strategiei de brand, construind solutii integrate de comunicare ce aduc valoare de business marcilor pe care le serveste.