Dintre agentiile grupului Leo Burnett, cea mai buna evolutie procentuala a avut-o agentia de marketing interactiv iLeo, a carei cifra de afaceri a crescut cu 24,3%, la 1,3 milioane euro. Din punct de vedere valoric, cel mai important aport l-a avut agentia de media Starcom MediaVest Group, care a finalizat anul 2009 cu 40,2 milioane euro, fata de 41,3 milioane euro in 2008.

Pe langa aceste doua agentii, din grupul Leo Burnett mai fac parte agentia de publicitate Leo Burnett & Target, agentia de consultanta in relatii publice The Practice, shopul de idei 23 Communication Ideas si Tru Media Research - companie specializata in masurarea audientei in-store si indoor.

Calculata in lei, cifra de afaceri a grupului a crescut anul trecut cu 14%.

„Am crescut in cifra de afaceri si in profitabilitate cu fiecare companie din grup si asta prin consolidarea mai multor branduri de la clientii traditionali, precum si altor servicii pe care le oferim tuturor clientilor nostri. Mai mult decat atat, performantele financiare sunt dublate de reconfirmari ale standardului creativ si strategic pentru fiecare companie din grup”, a declarat Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group.

Astfel, anul trecut agentia Leo Burnett a obtinut un Silver Lion la festivalul de publicitate de la Cannes; iLeo a castigat 4 premii de aur si 2 de bronz la festivalul de creatie ADOR, iar The Practice a fost declarata Agentia Anului la PR Awards, si a obtinut un trofeu la SABRE Awards. In total, grupul Leo Burnett a obtinut anul trecut 20 de premii de creatie sau de eficienta.

In ceea ce priveste conturile castigate, in 2009 agentiile din grupul Leo Burnett au ajuns la un total de 64 de clienti si 151 de branduri in portofoliu. Printre clientii castigati anul trecut se numara: Adevarul Holding (media), Groupama (creatie), GE Money (media), Gusto (PR), Fiat (creatie), Bergenbier SA (full service), Hochland (PR), Rosia Montana (full service), Zapp (interactive).

„Forta grupului Leo Burnett consta in numarul foarte mare de seniori pe care ii avem in grup, care aduc know how si imprima eficienta, viteza si rezultate pe masura – adica exact elementele cheie pentru orice companie intr-un an de criza. De asemenea, diferenta a fost facuta si de faptul ca suntem in masura sa oferim servicii integrate de comunicare”, mai spune Stefan Iordache.

„2009 a fost un an mai greu si din perspectiva presiunilor din partea clientilor pentru rezultate imediate. Dar fiecare om din grupul Leo Burnett a inteles necesitatea momentului si a raspuns corect la aceste presiuni, cu rezultate palpabile. Chiar daca in unele momente ne-am intrebat care ne este limita, ne-am depasit-o si pentru asta le multumesc tuturor colegilor”, conchide Ioana Iordache, CEO al Leo Burnett Group.