Piata romaneasca de bere este controlata de patru multinationale (InBev/Bergenbier S.A, Heineken Romania, Ursus Breweries si URBB), o companie autohtona (European Food) si Romaqua Group, un jucator care a lansat in urma cu doi ani brandul Albacher.

Cele peste 25 de marci de bere sunt pozitionate pe patru paliere de calitate si pret: super premium, premium, core lager si value brands.

Astfel, segmentul super premium este dominat de Heineken cu 274 aparitii in 78 surse media. Diferenta dintre brandul detinut de Heineken Romania si Carlsberg, marca situata pe pozitia a doua in topul mediatizarii este considerabila. Brandul care apartine producatorului URBB a avut 143 de aparitii in 51 de surse media. Ultimul clasat in segmentul super premium este Stella Artois cu 17 aparitii.

Top branduri de bere - super premium

Doua branduri domina categoria premium, la capitolul mediatizare: Ursus si Tuborg. Primul brand de bere a inregistrat in sursele media din ultimele sase luni nici mai mult nici mai putin de 451 de aparitii, in timp ce Tuborg a avut exact 400.

Top branduri de bere - premium

Citeste si:

Situatia ramane neschimbata si in ceea ce priveste segmentul core lager, pe care si-au pus amprenta doua marci puternice: Timisoreana si Bergenbier.

Timisoreana conduce topul celor mai mediatizate branduri core lager cu 562 aparitii in 94 de surse media. Bergenbier detine pozitia a doua cu 330 aparitii.

Urmatorul brand, clasat pe locul al treilea, este Ciuc cu 72 aparitii in presa romaneasca. Acesta este urmat de Golden Brau (54 articole).

Top branduri de bere – core lager

Pe segmentul value brands, prezenta in media este mai slaba. Ciucas, marca de bere din portofoliul Ursus Breweries, a inregistrat in ultimele sase luni doar 38 de aparitii in media autohtone. Urmatoarele clasate sunt Neumarkt si Bucegi, ambele branduri detinand pozitia a doua cu 16 aparitii.

Gambrinus si Noroc sunt brandurile care ocupa urmatoarele pozitii cu 13, respectiv 11 aparitii in media autohtone.

Monitorizarea MediaIQ a fost realizata in perioada 24 ianuarie – 29 iulie 2010 si a inclus peste 600 surse media (bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si locale, dar si ale principalelor televiziuni).