Graffiti BBDO semneaza noul spot “Romania Libera”, intitulat “Nopti nedormite”.

Fondat în 1877, “Romania libera” este unul dintre principalele cotidiane din Romania, un reper constant în apararea valorilor democratiei si a libertatii de exprimare. Pozitionarea cotidianului “Romania libera” – un ziar cu traditie de peste 120 de ani, incisiv pana la incomod – a stat la baza briefului de creatie pentru campania de imagine lansata in aceasta luna. In povestea spotului, aceasta pozitionare este plasata intr-un raport cauza-efect: de ce dorm unii parlamentari ziua, in timpul sedintelor? Pentru ca “Romania Libera” este un ziar incomod, care nu-i lasa sa doarma noaptea.

Campania de imagine “Romania libera” urmareste reafirmarea valorilor sale: un ziar incomod ce reflecta cu maturitate, obiectivitate si profesionalism ce se intampla in societate.

Declinarea conceptului s-a realizat in spotul “Nopti nedormite” (editat in varianta de 20 de secunde) precum si la nivel de print si outdoor. Spotul TV este difuzat pe TVR1, TVR2, TVR Cultural, B1TV, Prima TV, National Geographic si AXN.

Graffiti BBDO a colaborat la dezvoltarea acestui proiect cu Saga Film (casa de productie) si Chainsaw Europe (postproductie), cu Bogdan Barbulescu ca regizor si Marius Ivascu in rolul de DOP. Coloana sonora a spotului este reprezentata de o piesa a unui compozitor celebru – “Cantec de leagan” de Johannes Brahms. Filmarea, realizata la sfarsitul lunii noiembrie, a avut loc la Palatul Patriarhiei, in sala in care s-au desfasurat sedintele parlamentare la inceputul anilor ’90.

Echipa care a contribuit la dezvoltarea campaniei a fost formata din:

• Reprezentantii “Romania libera”: Sorin Chirila – Director Publicitate, Oana Sav - Expert Marketing, Bogdan Ficeac – Redactor Sef “Romania Libera” si Ileana Lucaciu – Coordonator supliment “Timpul Liber”;

• Reprezentantii Graffiti BBDO: Adrian Preda – Creative Director, Cosmin Ezaru – Art Director si Bogdan Costin – Copywriter, Liviu Isop – A/V Producer, Stefan Chiritescu – Strategic Planner si Anca Iulia Calin - Account Director.

Selectarea agentiei Graffiti BBDO s-a facut in urma organizarii unui pitch la care au participat patru agentii importante de pe piata de publicitate.