In timpul verii, brandurile sint vizibile atit pe panourile publicitare, la TV si in presa, dar mai ales pe umbrelute sau pahare. In schimb, in timpul iernii, totul se muta indoor, in baruri, cluburi sau chiar hipermarketuri. Producatorii aloca sume importante pentru a asigura vizibilitate marcilor lor pe tot parcursul anului. Nu exista o diferenta a costurilor intre vara si iarna.
Fie ca este vorba de pahare, scrumiere, tavi sau frigidere branduite, materialele de promovare au devenit omniprezente prin localuri. Pentru ele, companiile aloca sume importante din bugetele lor de marketing, dar totul se justifica avind in vedere faptul ca acestea pot asigura legaturi emotionale puternice intre brand si consumator. Investitia in materiale de promovare este importanta, in special in contextul locului in care aceasta este facuta, si anume baruri, cluburi, restaurante. Acest loc este de obicei unul premium, unde prezentarea trebuie sa fie premium. Pentru afacerea noastra, investitia in frigidere este de asemenea foarte importanta, sustine Mugurel Radulescu, PA&C Manager in cadrul Coca-Cola HBC.

Bani pentru indoor

Potrivit lui Radulescu, costul materialelor special produse pentru locatiile BTR (baruri, terase, restaurante) se ridica la aproximativ 10% din bugetul de marketing.

Catalin Ignat, marketing director in cadrul URBB, sustine, de asemenea, ca succesul unei campanii de marketing este determinat intotdeauna de folosirea intr-un mod creativ a intregului mix de marketing, care cuprinde promovare, pret, distributie si, nu in ultimul rind, produsul. Acest gen de obiecte sint utilizate in ambele anotimpuri, avind roluri diferite: publicitatea outdoor este utilizata pentru a crea cunoastere si vizibilitate marcii, iar cea indoor pentru a determina impulsul de cumparare, explica acesta.

Promovare si in hipermarketuri

Pentru ca nu toate produsele se pot consuma in baruri si cluburi, producatorii din industria alimentara au gasit metode eficiente sa impulsioneze vinzarile si in supermarket, unul dintre cele mai vizibile astfel de metode fiind plasarea produsului in frigidere speciale, branduite. O parte importanta a investitiei Danone in Romania este dedicata Lantului de Frig, care se compune din: unitatea de refrigerare din fabrica, unde ne depozitam produsele, camioanele frigorifice, pe care le putem vedea pe strazile celor mai importante orase din Romania, si frigiderele, in care consumatorii pot gasi produsele noastre.

De asemenea, am facut o investitie importanta in citeva mii de frigidere, pe care le-am pus la dispozitia a peste 3.000 de comercianti. Este o modalitate foarte eficienta de expunere si favorizeaza cresterea consumului de produse lactate. Noi nu consideram ca este o promovare, ci o investitie pe termen lung in marcile noastre, ne-a declarat Jaques Pontty, Managing Director Danone Romania. Acesta sustine ca pozitionarea unui frigider intr-un magazin are beneficii pentru toti participantii la acest proces: Danone, magazinul si consumatorul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri