Vanzarea poate fi interpretata ca un act de capitulare in fata amenzilor si datoriilor in valoare de mai multe miliarde de dolari, scrie cotidianul american.

Grupul Dogan urmareste sa vanda active in valoare de 4,8 miliarde de lire turcesti (2,4 miliarde euro), pentru a-si acoperi taxele si amenzile catre statul turc. Dogan sustine ca acuzatiile si amenzile sunt alimentate politic, din cauza atitudinii critice pe care grupul media a avut-o fata de guvern.

Vanzarea Hurriyet, unul dintre cele mai vechi, influente si profitabile ziare din Turcia, este asistata de Goldman Sachs, consultant al grupului Dogan. Goldman Sachs ar insista ca vanzarea Hurriyet sa fie realizata separat de cea a altor active pentru care grupul poarta negocieri in prezent, sustin surse apropiate situatiei, citate de WSJ.

In luna octombrie, grupul Dogan si-a vandut participatia majoritara pe care o detinea in lantul de benzinarii Petrol Ofisi catre compania austriaca OMV pentru suma de 1 miliard de euro. In aceeasi luna s-a aflat ca grupul poarta discutii pentru vanzarea unor pachete din alte televiziuni si ziare, cu exceptia Hurriyet.

Citeste si:

Insa vanzarea Hurriyet, noteaza WSJ, ar fi privita de catre turci ca o capitulare a grupului Dogan si o retragere de pe scena politica.

Si in Romania, unde detine 77% din postul de televiziune Kanal D, grupul Dogan cauta cumparatori. In luna august a anului trecut, compania a anuntat printr-un comunicat de presa ca poarta discutii pentru gasirea unui nou partener. In prezent, 33% din participatiile Kanal D apartin Ringier Romania. Grupul Dogan e asistat, in vanzarea Kanal D, de Raiffeisen Investment.

In 2009, postul de televiziune Kanal D a avut o cifra de afaceri de 11,5 milioane euro si pierderi de 12,4 milioane euro.