Prin tehnologia “audio matching” sunt inregistrate esantioane audio care sunt stocate in peoplemetere si transmise la sediul central al Kantar Media, unde sunt asociate cu cele 55 de posturi de televiziiune monitorizate de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA).

“Avand in vedere trecerea la emisiile digitale, peoplemeterele seria 5000 si tehnica se potrivesc atat unui mediu analog cat si unui mediu digital”, a spus Liliana Mihailescu, general manager Kantar Media Romania.

Kantar Media Audiences Romania (fosta TNS Media Research) este parte a grupului Kantar Media, cu sediul in Marea Britanie si detinut de WPP. Kantar Media este furnizorul oficial de audiente TV in Marea Britanie, China, Rusia, Spania, Turcia si Emiratele Arabe Unite.

Compania va furniza datele de audienta pentru piata romaneasca de televiziune in perioada 1 ianuarie 2012 - 31 decembrie 2015. Serviciul va incepe prin intocmirea sondajului de configurare, subcontractat catre CSOP. In vara va incepe instalarea peoplemeterelor, urmand ca primele teste sa aiba loc la 1 noiembrie 2011.

Licitatie contestata

Citeste si:

Stabilirea noului furnizor al datelor de audienta TV a avut loc in urma unei licitatii organizate de ARMA si Consiliul National al Audiovizualului (CNA), in perioada mai 2010 - ianuarie 2011. La licitatie au mai participat companiile GfK Romania (furnizorul din perioada 2008-2012), Nielsen si Mediaresearch. Dosarele au fost notate de o comisie paritara formata din 5 membri ai CNA, 5 reprezentanti ai televiziunilor (Pro TV, Antena, TVR, Prima TV si Realitatea TV) si 5 agentii de media (McCann Erickson, Zenith Media, DBV Media House, MediaCom si Media Direction). Licitatia a fost supravegheata si de 5 reprezentanti ai clientilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote si Ursus Breweries).

Au fost acordate 3 note pentru ofertele tehnice in functie de parametrii de calitate (echivalentul a 60% din punctajul final) si o nota pentru oferta financiara (40% din punctajul final). Clasamentul in urma notelor comisiei a fost: Kantar Media, Nielsen, Mediaresearch si GfK Romania.

Ultimele doua companii au depus si contestatii, care au fost insa respinse de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

GfK si Mediaresearch contesta licitatia ARMA

GfK si Mediaresearch contesta licitatia ARMA

Bugetul pus la dispozitia furnizorului de audiente in perioada 2012-2015 este de circa 10 milioane de euro, conform unor surse din piata. Potrivit Luciei Antal, presedinte ARMA, la acest buget contribuie in primul rand cele 55 de televiziuni membre ARMA, care acopera 80% din suma (dintre care televiziunile Pro TV, Antena, TVR si Prima TV au aportul cel mai mare), restul de 20% fiind acoperit de agentiile de media.