McKenzie si-a inceput discursul, in cadrul Digital Marketing Forum, cu un citat vechi de 151 de ani, al lui Darwin – “Nu supravietuieste cel mai puternic, ci acela mai adaptabil”.

“Acest lucru se aplica si in cazul brandurilor”, spune McKenzie. “Acum doar un an, nu mi-e rusine sa recunosc, Ursus nu facea deloc o treaba buna pe social media. Aveam doar circa 50 de vizualizari pe trei pagini de brand pe Facebook, eram haotici, brandul nostru era practice invizibil pe retelele sociale. Acum, lucrurile s-au mai schimbat”.

Top 7 sfaturi, din propria experienta, alaturi de brandul Ursus:

1. Nu trata social media ca pe un “verisor sarac”, un mediu unde plasezi doar campanii punctuale. Pentru a avea succes in acest mediu este nevoie de planuri pe termen lung, de cel putin 12 luni. “Trebuie tot timpul sa pornesti de la ce anume vrei sa faci cu brandul tau, cum sa ‘il imprimi’ in mintea clientilor si, de acolo, fa-ti un plan clar, pe cel putin 12 luni”, spune oficialul Ursus.

2. Sa nu ajungi o epava – nu parasi portul, daca nu ajungi la destinatie. Practic, nu iti face o pagina de brand pe Facebook, Twitter sau alt canal de social media, daca acolo nu vei pune continut.

3. Angajeaza oameni pe care nu ii intelegi. “Uneori, cand vorbesc cu angajatii mei care se ocupa de segmentul social media, nu inteleg aproape nimic din ceea ce-mi explica. Si eu consider ca acesta este un lucru bun, intrucat ei au crescut in mediul digital, eu in cel analog. Rezultatele conteaza, nu explicatiile. Cauta angajati care sa vorbeasca, uneori, pe o limba total diferita de a ta. Nu trebuie sa intelegi tot”, sustine McKenzie.

Citeste si:

4. Nu incerca sa fii cool, ci fii autentic. Desi activezi intr-un mediu preponderent non-conformist, nu trebuie sa faci lucruri total iesite din comun, “nebunesti”, doar pentru ca spatiul iti permite. “Am incercat si incercam sa ne pastram comunicarea cat mai normala, pe intelesul tuturor, evidenta. Nu facem lucruri incredibil de complexe”.

5. Niseaza-te. Ursus a reusit sa creeze campanii punctuale, in regiuni in care brandul este “conectat emotional, mai puternic, cu consumatorii”.

6. Implica cat mai mult comunitatea. Compania Ursus a initiat si finalizat o campanie pe online in care cerea consumatorilor sa participe la crearea unui design pentru o cutie de bere. “Nu a trebuit sa platim nicio agentie, niciun designer, ne-am bazat doar pe interactivitatea cu clientii nostri. Am primit peste 300 de design-uri. Ieftin, eficient, interactiv”.

7. Investeste in training,
invata sa analizezi rezultatele, monitorizeaza si apoi evalueaza.

In final, McKenzie subliniaza ca oamenii de marketing trebuie sa vorbeasca pe limba consumatorilor, sa actioneze precum antrenorii – exprima pasiune, determinare, nu ascunde analizele, fii deschis, antreneaza-te si tu, in paralel cu consumatorii.