Esop Consulting a evaluat in T1 din 2013 o cerere care totalizeaza 168.667 mp, ceea ce reprezinta cu 30% mai mult decat in primul trimestru din 2012 si 35% fata de media trimestrelor din 2012.

Aceasta crestere a cererii s-a resimtit si in volumul tranzactiilor incheiate de catre Esop Consulting, care s-a majorat de asemenea cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

„Cu toate ca piata este in continuare dificila, in ultimii patru ani firma noastra a reusit sa inregistreze an de an cresteri ale volumului de tranzactii, cu peste 25% fata de anul precedent si estimam ca si in acest an vom avea o crestere similara. Apreciem ca in 2013 vom tranzactiona peste 40.000 de mp pe piata spatiilor de birouri”, afirma Alexandru Petrescu, managing partner la Esop Consulting.

Al doilea an consecutiv de crestere a cererii in trimestrul 1

In primul trimestru din 2013, Esop Consulting a evaluat si analizat peste 500 cereri de spatii de birouri, cetotalizeaza o suprafata de peste 165.000 mp, in crestere cu 30% fata de primul trimestru din 2012.

Trendul pozitiv din 2013 este cu atat mai imbucurator cu cat si in primul trimestru din 2012 s-a resimtit o crestere fata de anul precedent cu 27% (ceea ce inseamna ca in primul trimestru din 2013 s-au primit cereri care totalizeaza o suprafata cu 57% mai mare decat in primul trimestru din 2011).

Domina in continuare bugetele sub 11 euro/mp/luna

In ceea ce priveste impartirea cererii pe bugete, structura pietei spatiilor de birouri nu s-a schimbat foarte mult fata de inceputul anului trecut. Daca in primul trimestru din 2012 cererile cu bugete de pana in 11 euro/mp/luna reprezentau un procent de 50%, acum ponderea lor a mai crescut usor, la 56% din totalul cererilor de birouri.

„Exista in continuare o piata in care pretul este cel care dicteaza in mare masura, iar ponderea lui in luarea deciziei este mare, insa am observat in ultimele luni o crestere a importantei pe care clientii o acorda imaginii, calitatii spatiului si posibilitatilor de extindere in viitor in cadrul aceleasi cladiri, ceea ce ne face sa consideram ca increderea managerilor companiilor incepe sa creasca in privinta evolutiei economiei”, afirma Alexandru Petrescu.

Citeste si:

Segmentul cererii cu bugete cuprinse intre 11 si 15 euro/mp/luna a ramas la acelasi nivel cu cel de anul trecut (15%).

O crestere usoara – de la 2% in primul trimestru din 2012 la 3% in primul trimestru din 2013 – a fost semnalata pe segmentul cererilor de spatii premium, cu bugete de peste 15 euro/mp/luna.

O schimbare notabila s-a resimtit in ceea ce priveste cererile fara bugete specificate, ponderea celor nehotarati a scazut, astfel, daca anul trecut acestia reprezentau 33% din total, in T1 2013 reprezinta 26% din total, ceea ce presupune ca planurile de afaceri sunt mai bine conturate pentru o parte dintre companii la inceputul acestui an.

Volumul tranzactiilor cu spatii de birouri pentru companii medii realizate de consultantii Esop in primul trimestru din 2013 s-a majorat cu 28% fata de primul trimestru din 2012, depasind suprafata totala de 8.000 mp.

„In ultimii trei ani, companiile au traversat o perioada dificila si sunt prudente in continuare. In plus au aparut solutii de spatii deosebit de atractive in piata. Printre acestea se remarca in special proiectele finantate din fonduri europene, ce ofera chirii preferentiale, sub pretul mediu al pietei, cum ar fi centrele de sprijinirea si dezvoltarea afacerilor din West Gate si Siriului BC, promovate exclusiv prin intermediul Esop, ce ofera spatii pentru companiile de talie medie”, precizeaza Alexandru Petrescu, Managing Partner ESOP Consulting.

Printre clientii care si-au gasit un nou sediu cu Esop Consulting in 2013 se numara Cersanit, MIP Pharma Romania, Asbis Romania, Eutron, Ascenta, Iberia Renovables, Euromedica Group, Centrul Medical Panduri, Vienna Consulting etc.