Aplicatia isi propune sa genereze o perspectiva globala asupra bugetului propriu, oferind posibilitatea de a vizualiza toate veniturile si cheltuielile personale. Astfel, peste 90% dintre operatiunile efectuate prin internet banking si prin card vor fi categorisite automat de Asistentul Financiar.

Zona de personal finance management este foarte dezvoltata in Occident, dar romanii sunt in general destul de nepasatori cu privire la gestionarea cheltuielilor personale. BCR spera insa ca din totalul de 200.000 de clienti activi pe canale electronice sa atraga cel putin 50% pe aplicatie. Banca intentioneaza sa lanseze in scurt timp si aplicatia mobila a Asistenului FInanciar.

Astfel, Asistentul Financiar BCR permite vizualizarea sumelor pe fiecare tranzactie realizata pe carduri, a disponibilului pana la finalul lunii, dar si vizualizarea in timp a portofoliului. Clientul poate seta si notificari cu privire la tintele de cheltuieli previzionate, astfel incat va fi avertizat daca depaseste limitele de cheltuieli.

Potrivit reprezentantilor bancii, aplicatia se doreste a fi proactiva, nu doar reactiva, astfel incat clientul sa isi dea seama, pe baza anticiparilor de cheltuieli si incasari din luna urmatoare, daca isi permite sa mai faca o cheltuiala suplimentara. De asemenea, clientii vor putea verifica si toate comisioanele percepute de banca si cash-back-ul primit la cumparaturile efectuate prin cardul de credit.

Citeste si:

Oficialii BCR au tinut sa dea un mesaj cu privire la platile non-cash, prin care "clientul va castiga intotdeauna mai mult decat da pe comisioane".

Potrivit informatiilor obtinute de banca in urma unui proiect pilot cu 1.000 de clienti, apoape jumatate dintre veniturile personale sunt retrase de la bancomat, cheltuielile cu locuinta si facturile reprezinta 18%, iar alimentatia si servirea inca 6%. Practic, la fiecare cheltuiala prin mijloace electronice, inclusiv plata cu cardul, Asistentul Financiar BCR atribuie unei categorii cheltuiala respectiva, pentru ca un client sa poata estima mai bine unde merg cele mai mari sume din venutul lui. Totusi, daca un client cumpara dintr-un supermarket un televizor, aplicatia va inregistra respectivul cost la categoria alimentatie si servire, desi ar trebui sa intre in alta categorie.

Totusi, clientul are posibilitatea sa modifice categoria respectivei cheltuieli ulterior.

Cititi mai multe despre cele mai noi sofisticate produse si aplicatii bancare in sectiunea wall-street.ro dedicata inovatiei in banking.

Sursa foto: gestionare buget, Shutterstock