"Ne propunem sa investim foarte mult in zona de mobile banking. Am introdus recent si logarea cu amprenta in aplicatia de mobile (doar pentru utilizatorii de iPhone - model cel putin 5S)", a spus Mustata, Head of Digital Strategy in BCR, banca care a facut pasi rapizi in ultimii 2 ani in directia digitalizarii si a simplificarii relatiei cu clientul.

Afla mai multe despre planurile bancilor in zona digitala la conferinta Banking 2.0, organizata luni de wall-street.ro. Inscrie-te GRATUIT aici.

Pe langa functionalitatea de logarea cu amprenta biometrica, BCR a lansat anul acesta si conceptul de sucursala digitala, prima fiind instalata in Piata Victoriei, care dispune de mai multe inovatii, printre care si video tellerul (un functionar bancar care interactioneaza prin video cu clientii sucursalei).

Potrivit lui Mustata, BCR a depasit in 2015 pragul de 700.000 de clienti de online banking, segment care include si clientii de internet si phone banking, ceea ce reprezinta circa 30% din totalul clientilor bancii.

"Insa, daca ne uitam la clientii activi, ponderea este mult mai mare, pentru ca in general clientii care interactioneaza mai des cu banca aleg sa foloseasca canalele la distanta. Mobile banking-ul, care vine foarte tare din urma si in care noi credem foarte mult, genereaza in medie un numar de peste 10 interactiuni lunare intre client si banca, spre deosebire de online banking, care este folosit de 6 ori pe luna", a precizat oficialul BCR.

Nu cred ca vom renunta la online banking cum, de altfel, nu cred ca vom renunta de tot la unitatile bancare, dar smartphone-ul este in permanenta langa utilizator. Mai degraba un consumator nu are acces la calculator o perioada de cateva zile, dar intotdeauna are mobilul la indemana.

Cat de sigur este Internet si Mobile Bankingul?

Intrebat despre siguranta canalelor digitale, Mustata a explicat ca bancile sunt supuse in fiecare an unui "ritual de securitate", au un audit extern pe zona de securitate si exista o certificare care se reinnoieste la Ministerul Comunicatiilor vizavi de solutiile de internet banking. "Exista teste de penetrare a sistemului ca sa nu avem probleme. Practic putem spune ca bancile sunt 100% sigure".

Oficialul BCR a explicat ca bancile mai au de lucrat la comunicarea cu consumatorul final, pentru ca nu e suficient ca bancile sa se protejeze, ci trebuie sa educe si clientul sa isi protejeze sistemele proprii, cum ar fi prin instalarea unui antivirus pe dispozitivele mobile.

Am vrea si din partea clientilor mult mai multa atentie cand vine de securitate.

Mustata sustine ca fraude ale sistemelor care gestioneaza internet sau mobile bankingul BCR nu au existat. Exista insa tentativele de phishing, prin care persoane rau intentionate trimit email-uri in numele mai multor banci si anunta clientul sau non-clientul bancii ca i-a fost blocat cardul sau contul de internet banking, solicitandu-i dupa accesarea unui link date personale cu privire la carduri sau conturi.