"Vom asista la o evolutie, in sensul in care cresterile pe valoarea platilor facute se vor situa in intervalul de 30-40%. Din ce in ce mai multi comercianti fac plata online mult mai usoara, de exemplu prin card on file. Iti inregistrezi in mod sigur datele cardului si apoi nu mai este nevoie sa le pui din nou la urmatoarea comanda. Platesti cu un singur click. Este cel mai important salt calitativ in ceea ce priveste experienta de plata in online", a precizat Cretu.

Visa estimeaza ca in 2016 valoarea platilor facute online pe toate cardurile din Romania se va situa in jurul a 1,5 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca, daca ritmul de crestere se va mentine la 30-40%, piata de eCommerce va depasi anul viitor 2 miliarde de euro.

Din pacate, aproape doua treimi din aceste plati online sunt facute pe site-urile internationale, in timp ce in Romania, in general pe cele mai mari site-uri, sunt facute 36% din plati.

Plata cu cardul la comercianti este insa foarte jos

In prezent, din consumul total al romanilor, de circa 100 miliarde de euro, volumul de fonduri aflate pe card depaseste usor 40 miliarde de euro. Iar din aceasta suma, Cretu precizeaza ca peste 25 miliarde de euro se afla pe carduri Visa.

"In ceea ce priveste platile facute direct la comercianti cu cardul, acesta fiind criteriul care da masura adoptiei platii cu cardul, suntem inca destul de departe. In jur de 9% din totalul platilor facute de romani este prin carduri. Visa este lider de piata, in sensul ca 5,5% din acesti 9% sunt plati pe cardurile Visa", atrage atentia managerul Visa.

Pe de alta parte, din totalul de 15,6 milioane de carduri inregistrate la BNR, peste 4 milioane sunt inactive.

"Suntem o companie de tehnologii de plati, nu o companie de plastice, ca urmare ne uitam pe volumele cheltuite si in general pe platile facute la comercianti. Si aici suntem inca la 9%, dar este bine ca numarul de plati a devansat numarul de retrageri la bancomat. Deci, mai mult de 50% din tranzactiile facute pe carduri sunt plati", subliniaza Cretu.

Catalin Cretu identifica foarte mult potential de crestere in zona platilor de utilitati cu cardul, dar si in directia cardurilor business, care sunt emise in general IMM-urilor si corporatiilor, si a cardurilor premium, pentru ca din ce in ce mai multe servicii sunt oferite celor care au aceste carduri exclusiviste.

"Plata utilitatilor este inca facuta intr-o proportie neglijabila cu cardul, desi - daca ne uitam la proportia acestor plati de utilitati in online - ea este in top", concluzioneaza managerul Visa.