ING Fond de Pensii a atras 178.251 de clienti in prima saptamana a campaniei de aderare la fondurile de pensii private obligatorii si si-a propus atingerea unei cote de 30% pe piata de profil, respectiv un milion de contributori.

"Recomandam in continuare potentialilor participanti care trebuie sa adere la un fond in perioada imediat urmatoare, sa se informeze cat mai bine asupra noului sistem. Fiecare participant nu poate semna decat un singur contract de aderare, in caz contrar contractele semnate fiind invalidate, iar participantul intra automat in procedura de distribuire aleatorie. Evident aceasta situatie nu este de dorit, in conditiile in care un calculator alege cine iti va administra viitoarea pensie privata", a declarat Radu Vasilescu, directorul general al ING Fond de Pensii.

Reteaua companiei numara 41.076 de agenti de marketing. Sumele atrase de la clienti vor fi investite in proportie de 70% in instrumente cu venit fix si risc scazut, iar 30% in valori mobiliare.

BT Aegon Fond de Pensii, care gestioneaza fondul Vital a atras circa 10.000 de participanti pe segmentul pensiilor private obligatorii, urmand ca pana la sfarsitul perioadei de aderare sa ajunga la 500.000 de participanti, a declarat directorul general al firmei, Silvia Sirb.

"BT Aegon Fond de Pensii vrea sa ajunga intre primii cinci jucatori de pe piata de pe piata pensiilor obligatorii din Romania, dupa atragerea a 500.000 de participanti", a precizat Sarb, citat de NewsIn.

Ea a adaugat ca BT Aegon Fond de Pensii are un capital social de 7 milioane euro, urmand ca la farsitul lunii septembrie acesta sa fie majorat semnificativ. In prezent compania are o forta de vanzari de peste 10.000 de agenti, compusa din 5.300 agenti de marketing din reteaua proprie si brokeri, cu care compania a incheiat parteneriate.

BT Aegon Fond de Pensii va investi 70% din activele fondului de pensii obligatorii (pilonul II) pe care il administreaza in titluri de stat si obligatiuni si 30% in valori mobiliare care se tranzactioneaza pe pietele reglementate din Romania si din Uniunea Europeana, a anuntat luni institutia.

Agentii de vanzare ai companiilor de administrare a pensiilor private au strans primele feedback-uri din piata, iar sefii jucatorilor au anuntat deja propriile estimari chiar si pentru prima zi de vanzare.

Citeste si:

Astfel, OTP Fond de Pensii, primul administrator care a prezentat estimari ale numarului de adeziuni, a atras 4.820 de clienti in prima zi a campaniei de aderare la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) si mizeaza pe atingerea unei cote de 10% pe piata de profil, adica 150-200.000 de contribuitori, a declarat directorul general al companiei, Marius Floarea.

“Estimez ca in prima zi a campaniei de aderare au fost semnate aproximativ 150.000 de contracte, adica 5% din totalul vizat al pietei", a spus reprezentantul OTP Fond de Pensii.

Compania a investit un milion euro in pregatirea agentilor de marketing, iar in prezent are sapte brokeri si 2.103 de agenti proprii, dintre care 110 sunt din reteaua bancii si 205 de la OTP Garancia.
oficialii Generali Fond de Pensii estimeaza, conform declaratiilor din piata, un numar de aproximativ 50.000 de adeziuni, semnate in prima zi a campaniei de aderare. “Abia incepand de astazi se vor putea face raportari zilnice din sistemul Generali Fond de Pensii”, ne-au spus reprezentantii Generali.

La solicitarea Wall-Street, reprezentantii Generali Fond de Pensii au prezentat trei tendinte principale sesizate de agentii de marketing ai companiei.

Astfel, agentii de vanzari au constatat ca oamenii sunt destul de sceptici in privinta administratorilor de fonduri banci si nu au incredere in acestia intrucat pot da faliment.

In al doilea rand, s-a observat o tendinta foarte interesanta, potrivit Generali: majoritatea patronilor sunt si ei agenti de marketing.

In schimb, a treia tendinta semnalata de agentii de marketing ai Generali este una pozitiva: emisiunile TV despre pensii au reusit sa atraga atentia oamenilor. “Cei mai informati sunt insa cei care depasesc varsta de 45 de ani, deci cei care nu intra in target. Probabil ca in urma acestor emisiuni ei se vor indrepta catre pensiile facultative, dar avantajul este ca vor avea grija sa-i indemne pe copiii lor sa-si faca o pensie privata obligatorie”, au comentat pentru Wall-Street reprezentantii Generali Fond de Pensii.