Societatile de leasing isi finanteaza activitatea luand imprumuturi de la banci si plasand mai apoi banii astfel obtinuti in contracte de leasing, cu randamente mai mari. Or, cresterea dobanzilor la care se finanteaza imping companiile din sectorul de leasing sa ceara dobanzi mai mari la finantarile acordate, pentru a-si pastra o marja suficienta pentru a fi profitabile.

"Pietele internationale determina in continuare cresteri ale dobanzilor. Estimarea de la inceputul anului (n. red.: 8,5% dobanda medie la euro) a devenit realitate chiar in primul trimestru si, mai mult decit atat, pragul de 9% va fi in curand depasit ca medie a pietei de leasing", a declarat directorul general al Unicredit Leasing, Septimiu Postelnicu, citat de NewsIn.

El a adaugat ca societatile de leasing vor fi, de asemenea, mai atente si selective in ce priveste aprobarea si derularea tranzactiilor.

Postelnicu declarase, la inceputul anului, ca Unicredit Leasing urma sa anunte o majorare a dobanzilor "deoarece presiunea este foarte mare" din cauza cresterii costurilor de refinantare.

BCR Leasing isi majoreaza din mai dobanda cu o jumatate de punct procentual, pana la 8%

"In ultimele patru luni, pe piata europeana s-a resimtit o parte din criza cu care s-a confruntat piata americana - si care a condus la o deficienta de lichiditate", a afirmat directorul general al BCR Leasing, Claudiu Emanuil Stanescu.

El considera ca fenomenul a generat o crestere a costurilor de refinantare la nivelul pietei europene, mai ales pentru jucatorii care au ca sursa de finantare bancile mama.

Stanescu a precizat ca, in prezent, dobanzile anuale se situaza in intervalul 8,5% - 9,5%.

"Nu vorbim doar de primii jucatori care acceseaza in special surse de finantare externe", a precizat acesta referindu-se si la societati de leasing care se refinanteaza de pe piata locala unde costurile sunt mult mai mari.

"In aceste conditii, BCR Leasing a intrat in categoria celor care s-au miscat sensibil, adica modificarea de dobanda va interveni de la inceputul lunii mai si implica o crestere de numai 0,5 puncte procentuale, adica de la 7,5% la 8%", a mentionat Stanescu.

El a explicat ca societatea pe care o conduce mizeaza mai ales pe obtinerea de profit din servicii adiacente, precum taxele de inmatriculare, asigurarile sau rovinieta.

Citeste si:

Stanescu a precizat ca dobanzile pe piata romaneasca de leasing se situau in intervalul 7,5 - 7,7% pe an, dupa Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB), care a avut loc in toamna anului trecut.

Raiffeisen Leasing si-a majorat dobanda cu 1-2% de la inceputul anului

"Raiffeisen Leasing si-a majorat dobanda cu 1-2% in primul trimestru din 2008, ca efect al cresterii costurilor de refinantare", a spus directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu, citat de NewsIn.

Ea a adaugat ca ofertele Raiffeisen Leasing raman personalizate pentru segmentul corporativ, in functie de activele si volumele finantate.

"Cele mai multe contracte de finantare de pe piata romaneasca de leasing se regasesc la dobanzi intre 7,5 si 8%", a precizat directorul general al Raiffeisen Leasing, care a mentionat ca exista si exceptii in sensul reducerilor sau maririlor de dobanda, in functie de tranzactie.

Mateescu estimase la sfarsitul lunii ianuarie ca "se va ajunge rapid la alinierea dobanzilor oferite de firmele de pe piata romaneasca de leasing, in jurul unei medii de 8,5-9%". Ea a explicat ca, in acest an, are loc o inversare a trendului de evolutie a dobanzilor dupa ce, multi ani la rand, acestea au scazut constant.

Seful Raiffeisen Leasing considera ca fenomenul este unul natural in ce priveste evolutia pietelor financiare care, privite in orizonturi mai ample de timp, cunosc atat perioade de dezvoltare, cat si perioade de criza.

"Piata noastra inca tanara se confrunta acum pentru prima data cu aspecte cu care pietele traditionale se intalnesc tot timpul", a spus Mateescu.

Mai multe banci de pe piata romaneasca au anuntat deja cresteri ale dobanzilor la credite si depozite in lei si in valuta, ultimele ca urmare a contextului international.

Astfel, dobanzile la imprumuturile in euro au crescut semnificativ, ca urmare a crizei de pe piata creditelor, care a secat lichiditatea din pietele monetare, pe fondul reticentei bancilor de a acorda imprumuturi.