Wanger si-a terminat studiile in cadrul Institutului de Tehnologie din Massachusetts in 1995, dupa care si-a inceput cariera investitionala la firma Harris Associates. A lucrat ca analist financiar si manager de portofoliu pana la crearea fondului Acorn in 1977, unde a ocupat functia de presedinte pana la pensionarea acestuia in 2003. In acest timp, indicele Standard & Poor 500 a crescut cu 12,1% pe an, in timp ce Acorn a returnat un profit anualizat de 16,3%, scrie Investopedia.com.

“Un sector atractiv de investitii trebuie sa aiba caracteristici favorabile si peste cinci ani”

Stilul investitional al lui Wanger era simplu. Pentru a reusi trebuie sa fii un investor pe termen lung in companiile mici cu putere financiara, cu manageri antrepenori si afaceri pe intelesul tuturor, dar trebuie sa beneficieze de pe urma unui trend macroeconomic.

Celebrul investitor spune ca daca un investitor vrea sa aiba investitii bune in urmatorii cinci pana la zece ani si peste, singura modalitate, prin care poate profita de necunoscuta viitorului, este sa identifici un trend de lunga durata care poate oferi unui anumit sector un avantaj semnificativ fata de restul sectoarelor.

Wanger a reusit sa obtina profit din investitii in companii mici fara importanta. Una dintre aceste companii a fost International Games Technology, liderul pe segmentul de productie a jocuri electronice. Investitorul a platit un dolar per actiune in 1988, cand managementul tocmai fusese schimbat si se planificasera constructia de noi jocuri. In 1993, o actiune valora 40 de dolari.

“Daca crezi ca tu sau altcineva are un sistem prin care poate prezice evolutiile viitoare ale pietelor de capital, te inseli amarnic”

Se stia ca Wanger era un mare consummator de informatii investitionale. In analizarea unei companii acesta urmarea sa vada daca produsul sau serviciul companiei se afla pe o piata in crestere, daca existau dovezi asupra cotei de piata dominante a companiei. De asemenea, lua in considera ca firma sa aiba un management de exceptie, o afacere ce putea fi usor inteleasa, o strategie de marketing buna, active puternice, iar pretul actiunilor sa fie atractiv.

Nu in ultimul rand, Wanger afirma ca poti avea o companie buna, dar actiunile sa nu evolueze corespunzator, ceea ce ar fi dat nastere unei investitii gresite.

Wanger mai spunea ca de la inceputul Revolutiei Industriale investirea in afaceri care beneficiaza de noi tehnologii decat in companiile tehnologice propriu-zise este cea mai buna strategie.