Forex-ul, spre deosebire de alte piete, detine o caracteristica unica pe care multi marketmakeri o folosesc pentru a atrage tranzactii din partea investitorilor.
Acestia pot sa nu perceapa comisoane de tranzactionare sau de reglementare, sa nu ceara taxe pentru datele oferite sau sa nu incaseze niciun fel de remuneratie de la clienti.

Totusi, in spatele lipsei unor comisioane se pot afla diferite clauze de taxare ascunse. Investopedia.com prezinta cum trebuie evaluate comisioanele sau taxele percepute de brokerii din Forex si care sunt diferentele dintre ele.

Exista trei tipuri de comisioane utilizate de brokerii din piata Forex, unele firme folosesc un spread fix, altele cer unul variabil, iar a treia categoria percepe un comision bazat pe un procentaj din spread. Desi cele trei tipuri de comisioane sunt bazate pe spread exista diferente semnificative intre acestea.

Spread-ul este diferenta, exprimata de regula in pips, dintre pretul Bid si cel Ask. Un spread mai mic este mai bun pentru trader.

Sa presupunem ca observi urmatoarele cotatii – EUR/USD 1.4952 – 1.4955 – iar spread-ul este de 3 pips (Pip - cea mai mica apreciere ce se poate inregistra in pretul unei valute) . Daca brokerul prin intermediul caruia tranzactionezi percepe un spread fix, inseamna ca diferenta pentru aceasta pereche valutara va fi mereu de 3 pips, indiferent de volatilitatea pietei.

In cazul unui broker care cere un spread variabil, te poti astepta ca diferenta dintre Bid si Ask sa fie, uneori, de 1,5 pips sau de 5 pips, in functie de perechea valutara tranzactionata si de nivelul de volatilitate a pietei.

Altii brokerii pretind un comision foarte redus, de aproximativ doua zecimi a unui pip, dar ordinul nu este introdus direct in piata, ci este transmis mai departe la un dealer mai mare. Intr-o astfel de reglementare, un trader poate beneficia de un spread foarte redus pe care doar marii investitori il pot accesa.

Care sunt efectele fiecarui tip de comision asupra tranzactiilor?

In alegerea unui broker nu trebuie luat in considerare doar politica de comisionare, ci si alte elemente care pot face diferenta intre un broker mediocru si unul foarte bun.

Forex-ul este o piata OTC (Over- The-Counter), ce presupune ca bancile, principalii marketmaker-i, au aranjamente cu alte institutii financiare si agregatori de preturi (brokeri online de retail), in functie pe capitalizare si solvabilitate. Aceste aranjamente nu implica schimburi sau garantii, ci doar un contract de credit intre fiecare jucator.

Astfel, cand vine vorba despre un marketmaker online, de exemplu, eficienta brokerului va depinde de relatia sa cu bancile si de volumul tranzactionat. De obicei, cu cat volumul tranzactionat de jucatorii din Forex este mai mare cu atat spread-urile sunt mai reduse.

Daca brokerul detine o legatura mai stransa cu mai multe banci si poate agrega mai multe cotatii, atunci poate transmite clientilor sai un bid si ask mediu. Chiar si o usoara crestere a spread-ului pentru a-si mari profitul, dealerul poate oferi investitorilor sai o diferenta intre Bid si Ask mai buna decat cea a competitorilor mai putin capitalizati.

Cele mai important lucru care trebuie luat in considerare in alegerea unui broker este asigurarea lichiditatii la spread-uri atractive.

In cazul alegerii unui broker care percepe un comision, este important de stiut ce primesti in plus pentru achitarea acestei taxe.

De exemplu, putem presupune ca dealerul pretinde un comision mic - de regula, de doua zecimi dintr-un pip sau de 2,5-3 dolari pentru 100.000 de unitati tranzactionate - dar ofera in schimb accesul la o platforma de tranzactionare superioara altor brokeri online sau alt tip de beneficiu. In acest caz, ar putea fi mai rentabil achitarea unei taxe mici pentru un serviciu aditional.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri