Problemele care pot aparea la livrarea unui apartament pleaca de la suprafete degradate, pana la instalatii electrice neprotejate in baie, sau placi de faianta cu defecte si conduc la costuri suplimentare in momentul mutarii in noua locuinta.

“Am intalnit des atat erori de executie ale finisajelor interioare – cum ar fi deficiente la montajul parchetului, placi de gresie sparte sau pereti din gips carton denivelati – cat si nefunctionalitati, precum usi montate gresit, inclinatii deficitare ale pantelor in bai si terase, instalatii incomplete”, a declarat Raluca Laudoniu, managerul diviziei Building Surveying a companiei Colliers International.

Cumparatorul este cel care suporta costul serviciului, dar el isi poate recupera ulterior banii de la dezvoltator, prin discountul obtinut daca se gasesc diferite neconformitati. In cazul unui investitor, in functie de pachetul de apartamente detinute, pretul variaza, astfel incat, la un pachet de peste 30 de apartamente, costul este de 200 euro/locuinta.

“In cazul utilizatorilor finali, costurile sunt de circa 350 euro/apartament si de 500-750 euro/vila”, a adaugat consultantul Colliers.

In urma inspectiei tehnice, observatiile vor fi scrise intr-un raport si incluse in procesul verbal de receptie preliminara. Acesta va fi semnat de cumparator si dezvoltator, iar prin semnarea sa, ultimul se angajeaza sa rezolve toate problemele semnalate.

Pana in prezent, echipa Colliers Bulding Surveying a realizat inspectii preliminare pentru apartamente din ansamblurile Green Lake (dezvoltat de grecii de la Technical Olympic Group), Rose Garden si Felicity (dezvoltate de GTC), Sidney Residence si Melbourne Residence (dezvoltate de South Pacific Group).

Colliers International este un parteneriat global intre companii care furnizeza consultanta imobiliara, avand aproximativ 293 de birouri in 61 de tari. In Europa Centrala si de Est, Colliers I furnizeaza servicii in Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia si Muntenegru.