Brokerii forex au conturi deschide cu mai multe banci, avand acces la preturile oferite si putand tranzactiona direct cu ele. De obicei, ei nu ofera acelasi pret clientilor de retail, crescandu-l putin pentru a avea profit propriu. Aceasta practica este numita “price shading”.

Unii brokeri pot deduce din ordinele introduce ca sunt mai multi clienti interesati de cumparare decat de vanzare si va ajusta pretul, facandu-I pe cumparatori sa plateasca mai mult. Brokerul crede ca daca piata se va intoarce spre vanzare, va accepta riscul de a determina ariabil si spread-ul.

Daca, de exemplu, sunt 100 de cumparatori si 100 de vanzatori, brokerul creste cu un pip pentru fiecare tranzactie, avand 200 in total. In schimb, daca sunt 150 de cumparatori si 50 de vanzatori, urca pretul cu 2 pip, rezultand un profit de 300.

Singura modalitate de a vedea daca brokerul face astfel de miscari este sa ai acces la un terminal Reuters sau Bloomberg. De asemenea, poti avea cont deschis la doi brokeri diferiti.

Price shading nu este in totalitate negative pentru traderi. Aceasta practica poater fi intoarsa impotriva lor.

De exemplu, daca se constata ca determinarea pretului inclina spre o anumita directie, se intampla pentru ca majoritatea clientilor de retail au aceasta orientare.

Pentru ca majoritatea traderilor se inseala de cele mai multe ori, ai posibilitatea sa tranzactionezi in sens opus (sa vinzi daca ei cumpara), pentru ca daca in mare parte se insala, tu vei avea dreptate.

Astfel, daca brokerul creste spread-ul in dezavantajul majoritatii, a cumparatorilor de exemplu, este posibil ca avantajul sa fie de partea vanzatorilor, putand sa introduca pozitii la un pret bun, neajustat.