Cei mai multi dintre romani (40%) sunt interesati sa cumpere in viitorul apropiat o asigurare a locuintei. Pe locul doi in topul preferintelor romanilor pentru viitoarele polite se afla in continuare asigurarile auto, cu o pondere de 35%, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Horvath& Partners.
Astfel, studiul releva faptul ca in continuare se va accentua tendinta de orientare spre asigurarea auto si a locuintei, 75% din piata fiind preocupata de aceste doua tipuri de asigurari (vezi grafic). Studiul Horvath & Partners s-a desfasurat in perioada aprilie - mai 2010 pe un esantion de peste 1.000 de participanti doar din Romania.

Pe de alta parte, exista o reticenta generalizata in piata fata de restul tipurilor de asigurare, exceptie facand cazul in care sunt obligatorii (asigurari precum cea de bunuri, caz de accident, studii, juridica etc).

„Majoritatea romanilor vor continua sa faca asigurari obligatorii din necesitate si nu “din covingere” – ceea ce insemna un mare potential de prelucrare si “educare” a pietei pentru asiguratori”, se mentioneaza in studiul companiei de consultanta.


Ce fel de asigurare planuiti sa incheiati in continuare?




Sursa grafice: Studiul Horvath & Partners Management Cosnulting


Raportat la categoriile de varsta ale asiguratilor politele obligatorii (auto) se regasesc cu preponderenta in categoria de varsta 18 – 44 de ani, in timp ce asigurarea de viata este preferata, potrivit aceluiasi studiu, cu preponderenta, in categoria de varsta 55 – 64 de ani, pentru cei care isi permit acest timp de asigurare. Asigurarile de locuinte sunt achizitionate mai ales de romanii din categoria de varsta de 45 – 54 de ani.

Raportat la venitul lunar net al clientilor, asigurarea de viata se regaseste cu preponderenta la persoanele cu venit peste 1.000 de euro, iar cea obligatorie auto se regaseste tocmai din acest motiv si in grupa de venit sub 500 de euro, spune studiul specificand in acelasi timp ca asigurarea de casa a fost incheiata in proportie de peste 55% de catre persoanele cu venituri peste 1.000 de euro (vezi grafic).



Romanii prefera discutiile prealabile cumpararii unei asigurari

In general, arata studiul, companiile de asigurari si brokerii prin care se incheie o asigurare in Romania prefera o discutie prealabila si amanuntita cu potentialul client, astfel ca 85% dintre clienti si-au incheiat polita actuala doar in urma unei astfel de discutii.

„Discutiile prealabile incheierii politei pot dura maxim 2 ore (la peste 75% din politele incheiate), ceea ce este suficient in cazul unei asigurari auto standard, si insuficient pentru o asigurare mai complexa cum ar fi cea comerciala, sau de bunuri, ce trebuie evaluate in prealabil. Clientul roman considera serviciul de consiliere ca fiind oarecum “de la sine inteles”, peste 80% nici macar nu si-au pus problema daca timpul de consiliere a fost suficient sau nu”, mentioneaza specialistii Horvath & Parteners.

Totodata, aproape 50% dintre persoanele asigurate (47%) considera ca ar fi putut incheia polita de asigurare fara o consiliere prealabila, daca li s-ar fi oferit acesta posibilitate – majoritatea asiguratilor se refera insa la politele auto.

„67% din persoanele asigurate considera serviciul de consiliere ca facand parte din pretul platit pentru polita de asigurare, indiferent de calitatea acestuia. Cei 24% din persoanele asigurate in Romania nu ar renunta la o consiliere profesionala inaintea incheierii politei deoarece isi doresc o informare completa (la care considera ca au acces doar in acest mod) si doar 6% considera ca informarea directa printr-un agent inseamna economisirea de timp, deci de bani”, se mai explica in studiu.

Reticenta romanilor pentru serviciile de consiliere profesionala rezida in faptul ca aproape 50% dintre persoanele asigurate in Romania nu ar fi dispuse sa plateasca suplimentar pentru un astfel de serviciu inaintea incheierii politei. „Ceea ce stiu insa prea putini este ca acest serviciu este deja inclus in costul asigurarii, ca un cost indirect pe care orice client il plateste indiferent de nivelul calitatii sale. Mult mai putini romani (putin peste 30%) ar fi dispusi sa plateasca suplimentar pentru un nivel ridicat al calitatii serviciului de consiliere la incheierea politei”, mentioneaza autorii studiului (vezi grafic).

La incheierea politei dumneavoastra de asigurare, ati putea lua in considerare posibilitatea unei consilieri profesionale, daca aceasta ar presupune un anumit cost suplimentar?








Apoi, chiar daca in prezent majoritatea asiguratilor romani apeleaza la agentul de vanzari sau broker, 64% din persoanele asigurate din Romania ar fi dispuse sa incheie o polita de asigurare prin intermediul internetului sau al telefonului. „Majoritatea insa se simt inca nesiguri si ar avea nevoie de o consiliere prealabila, cel putin la primul contract incheiat. Exista perceptia generalizata (aproape 40% dintre cei asigurati) a unei lipse de incredere in mediul online pentru incheierea asigurarii, nu din cauza lipsei de utilizare a internetului, ci mai degraba a lipsei de preocupare din partea asiguratorilor pentru acest canal de vanzare”, releva cercetatorii Horvath.

Potrivit studiului, 53% dintre romani si-ar dori sa poata incheia urmatoarea polita de asigurare si in lipsa unei consilieri personale, adica numai dupa consultarea informatiilor de pe Internet, ziare, cunostinte etc.

Dintre cei care au in curs de derulare o polita de asigurare, 47% dintre romani se arata deschisi in viitor la achizitionarea unei polite (nu cea actuala) si in lipsa unei consilieri personale, adica numai dupa ce au consultat personal informatii de pe Internet , teste, ziare, cunostinte.

Asadar, concluzioneaza studiul, poate fi observata o tendinta in crestere a pietei pentru mediul online si renuntare la consiliere personala pentru politele “simple” (gen auto).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri