„Desi 2011 este un an marcat de instabilitate economica, industria comertului electronic si-a pastrat ritmul de crestere de doua cifre si ramane in continuare o piatain plina dezvoltare. Ma refer in primul rand la cresterea interesului companiilor care se orienteaza astfel catre un nou canal de vanzare si promovare, dar si la cresterea competitiei in industrie, in special din partea bancilor care se arata acum mult mai interesate in dezvoltarea si promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decat benefic industriei”,puncteaza Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membra a PayU Group.

O alta tendinta pozitiva in industria comertului electronic, este diversificarea cosului de cumparaturi, fenomen evidentiat de cresterea inregistrata de anumite categorii de produse. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializeaza flori, carti si cadouri au crescut cu 75%, 76% si respectiv 64% iar cresteri semnificative s-au inregistrat, de asemenea, si pe alte categorii de produse, precum jucarii (56%) sau confectii (24%), valoarea cosului mediu crescand, de asemenea, cu 21% si atingand valoarea de 69 euro.

„Evolutia acestor segmente indica faptul ca romanii apeleazatot mai mult la achitarea online a diferitelor cumparaturi uzuale iar cresterea numarului de magazine online determina dezvoltarea industriei comertului electronic, aducand noi cumparatori si stimuland adoptia platilor online. In consecinta, prioritatea Romcard va continua sa fie imbunatatirea permanenta a serviciilor de procesare, promovare a standardului 3D Secure si incurajare a cumparatorilor in directia activarii cardurilor pentru a continua sa beneficiem cu totii de un mediu de plata complet securizat”, declara Marin Mitroi, Director General Romcard.

Citeste si:

Pentru finalul anului, atat Romcard, cat si ePayment confirma estimarile de la mijlocul anului, potrivit carora, piata comertului electronic cu plata online va depasi valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimarilor companiei, in 2012 piata va cunoaste o noua crestere, in special datorita unor produse, servicii si actiuni de promovare noi, care vor atrage cumparatorii online.

„Pe langa evolutia pozitiva a comertului electronic romanesc, pentru ePayment, 2011 ramane un an de referinta, marcat de extinderea companiei in Europa prin export tehnologic si de dublarea numarului de angajati. Urmatoarea perioada va fi cu siguranta foarte interesanta pentru ca, daca pana acum, am vorbit de plati online prin card si cota de piata covarsitoare a platii ramburs, vom asista la schimbarea acestui raport atat prin dezvoltarea mai multor optiuni de plata pentru cumparatori cat si prin adaugarea unor programe de loializare a acestora”, conchide Daniel Nicolescu.