Membrii partidelor aflate la putere conduc atat din punct de vedere al mentionarilor, cat si al viewership-ului pe canalele sociale, conform unui studiu al TreeWorks. Vezi un infografic cu “asezarea in teren” a celor mai importanti politicieni romani.
Partidele aflate in opozitie au inceput meciul marcand in poarta Puterii inca din primele minute de joc. Pentru primul si unicul gol, cele trei partide aflate in opozitie PSD + PNL + PC si cu un mic ajutor din partea USL au strans mai multe mentionari si un viewership mai mare decat partidele aflate la putere: 160.740 mentionari (adica 50,86% din totalul mentionarilor partidelor politice incluse in studiu) versus 144.573 mentionari (adica 45,75% din totalul mentionarilor partidelor politice incluse in studiu) si un viewership de 300.835.000 vs 288.660.000.

Adica, fiecare internaut roman a vazut in timpul perioadei monitorizate aproximativ 40 de mentionari referitoare la partidele aflate in Opozitie fata de aproximativ 33 de mentionari ale puterii.

Membrii Puterii depasesc Opozitia

Partidele de la putere au recuperat scotand la inaintare atacantii si mijlocasii, reusind sa depaseasca de doua ori defensiva opozitiei. Activitatea rezervelor introduse in joc nu a reusit sa schimbe scorul de pe tabela.

Meciul este extrem de disputat, arbitrul (Traian Basescu) intervenind de 73.824 ori. Aceste interventii au cumulat un viewership de 188.727.000.

Elena Udrea, cea mai vizibila femeie din politica romaneasca

Cu aproape 25.000 de mentionari in ultimele 6 luni, Elena Udrea este cea mai vizibila femeie din politica romaneasca, depasind atat colegele de partid: Anca Boagiu, Roberta Anastase, Sulfina Barbu sau Monica Macovei, cat si colegele din Opozitie: Ecaterina Andronescu, Corina Cretu sau Norica Nicolai, echipa Puterii depasind cu un raport de 4:1 echipa Opozitiei.


Se vorbeste mult sau putin despre partide, politica si politicieni in Romania?

Pentru a avea un termen de comparatie, compania TreeWorks a monitorizat si patru expresii, doua definitorii pentru acest domeniu: “politica” si “politician” si doua expresii cu vizibilitate foarte mare in mediul online: “auto” si “iPhone/iPad”.

Expresia “politician” insumeaza si mentionarile declinarilor: “politicianul”, “politicieni”, “politicienilor”, expresia “iPhone/iPad” insumeaza aparitiile celor doua expresii din care este compusa: “iPhone” si “iPad” iar expresia “Auto” insumeaza aparitiile expresiilor: “auto”, “autoturism” si “automobil”.

Expresia “iPhone/iPad” desi are un numar aproximativ egal ca numar de mentionari cu expresia “politica”, din punct de vedere al vizibilitatii aceasta este cu 64% mai putin vizibila decat expresia “politica”.

(click pe infografic pentru vizualizare)



Mergand insa mai departe, tinand cont de toate aparitiile partidelor monitorizate si ale politicienilor inclusi in studiu, putem spune ca politica este un domeniu des abordat in social media din Romania, conform studiului.

Colectivitatea surselor investigate a fost compusa din 63.500 de bloguri, 51.182 de conturi romanesti de Twitter, 1.800 de feeduri ale principalelor publicatii online din Romania, 15.000 de pagini publice si peste 2.000 grupuri publice Facebook si principalele forumuri romanesti.

1. Cum vi se pare lista celor mai vizibili politicieni?




Ce parere aveti de aceste rezultate? Comentati mai jos.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri