Principala descoperire a studiului este faptul ca activismul social, adica participarea la cauze, este considerata de maxima importanta de mame. Acest lucru a fost declarat spontan, dar este evident si in activitatea si informatiile de pe profil. Raportul dintre paginile cu tenta social/umanitara si restul de interese este de 1 la 5.

Cauze pe care le sustin sunt legate de educatie, sanatate, conditia femeii, protectia animalelor, a patrimoniului national, cultura si din cand in cand de politica. “Mamele sunt constiente de puterea pe care o are fiecare calculator conectat si lupta online pentru o lume mai buna”, spune Alina Floroi, chief research scientist la shortCUT research.

Studiul arata ca mamele sunt active de mai bine de zece ani online, iar copiii lor au jucat un mare rol in invatarea aptitudinilor de operare a calculatorului. In acelasi timp, profesiile practicate au fost un factor care a facilitat accesul la internet.

Conectarea cu familia, prietenii si mediul profesional le-au determinat pe mame sa intre pe Facebook.

Printre persoanele intervievate in cadrul studiului s-au aflat femei care au meserii cu vizibilitate sociala mare precum profesor sau life coach, ceea ce transforma pentru ele Facebook-ul in instrument de comunicare profesionala. In timp ce majoritatea acestui segment impartaseste moderat informatie, profesionistele posteaza frecvent informatii legate de activitatea proprie. Tipurile de informatie urmarite includ stiri, evenimente locale, vesti de la prieteni si familie.

Citeste si:

“Aceste femei au abilitati tehnice remarcabile, sunt bine ancorate la realitatile sociale si percep Facebook-ul ca instrument real
de informare si participare la viata cetatii”, declara Ana Chiciu, field scientist la shortCUT research.

Relatia dintre mame si copiii lor este discreta. Mamele evita sa comenteze deschis pe multe dintre postarile copiilor, daca acestea nu le privesc direct. “Pe Facebook, distanta dintre generatii devine mai mica. Prin canalul online, parintii recupereaza o intelegere fata de copiii lor, chiar daca acestia au devenit adulti, care nu era posibila inainte de era “social media”. Am putea spune ca secretele inter-generationale sunt postate pe net”, spune in exclusivitate pentru studiul shortCUT Mugur Ciumageanu, psihoterapeut.

Studiul dezvaluie categoriile principale de interes ale doamnelor 45+: mandrie nationala si locala, personalitati, cultura (atat in acceptiune clasica, atat mass culture si cultura generala), gastronomie, stiri, brand-uri si spiritualitate moderna (dezvoltare personala, yoga, reiki, etc). Marcile favorizate de mame sunt din zona calatoriilor, alimentelor, deal-urilor online (cupoane de reduceri), cosmetice si decoratiuni.

Segmentul studiat este alcatuit din persoane cu varsta peste 45 de ani, care au meserii cu profil umanist (profesoara, bibliotecara, activist, life coach) sau profil tehnic (inginera, chimista, informaticiana). Studiul a fost realizat pe un grup de 20 de persoane. Metodologia folosita a presupus chestionare online, marturii, dezbatere generata pe Facebook, observarea activitatii de pe profile si cuantificarea Like-urilor date pe pagini.