Cresterea realizata la nivelul anului 2011 a fost impulsionata de o serie de campanii si promotii desfasurate de jucatorii din industrie. “Cresterea industriei este un fenomen natural, pe masura ce industria evolueaza si atrage tot mai multi cumparatori iar acest trend va continua si in urmatorii ani. In 2011 insa, atat magazinele online, cat si procesatorii, bancile si emitentii de carduri au implementat campanii de incurajare a comertului electronic, de comunicare a beneficiilor platii online, cu accent pe securitate s0 3D Secure, precum si campanii de tip discount. Primele au oferit clarificari cu privire la mecanismele comertului electronic, celelalte au oferit un impuls concret de cumparare. Impreuna au incurajat plata online si au sustinut cresterea industriei”, explica Cristian Herghelegiu, country manager ePayment, PayU Group.

Spre deosebire de alti ani, cand doar anumite domenii inregistrau evolutii spectaculoase, in 2011 cresterea s-a manifestat in aproape toate domeniile. “Daca pana de curand asistam la cresteri de 20-30-50% sau chiar mai mari in industrii consacrate, precum turism sau telecomunicatii, in 2011 s-au inregistrat evolutii si pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurenta, semn ca are loc o diversificare semnificativa a cosului de cumparaturi si ca achizitiile online devin o obisnuinta”, arata Marin Mitroi, director general Romcard.

Astfel, in 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori - 29,62%, jucarii - 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT - 32%. Totodata, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit, donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010 la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii / tranzactie au fost inregistrate in turism, software, segmentul IT&C si cel al jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi carti, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilitati al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 euro.

Citeste si:

La nivelul intregului an 2011, cele mai scumpe tranzactii au fost realizate pentru achizitia de bilete de avion – 9700 euro, pachete turistice – 8800 euro si produse software – 6000 euro. Majoritatea tranzactiilor au fost efectuate din Romania – 59.84%, dar si din Italia – 14.71%, Spania – 5.82% sau Marea Britanie – 5%.

In ceea ce priveste evolutia industriei in 2012, reprezentantii companiei pariaza pe cresterea pietei, provenita din intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, continuarea procesului de adoptie a metodelor de plata online de catre cumparatori, precum si diversificarea metodelor de plata si serviciilor oferite clientilor magazinelor online.

“Daca evolutia volumului de cumparaturi de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde intr-o buna masura de tendintele macroeconomice nationale sau chiar internationale, ma astept ca alte segmente, precum cartile, florile, jucariile etc sa isi mentina ritmul de crestere pe masura ce plata online castiga popularitate. Evolutia pietei va fi insa in mare parte influentata de jucatori noi din industrii diverse care au acum terenul pregatit si a caror intrare va atrage si cumparatori noi, precum si de inovatiile dezvoltate de catre jucatori pentru cumparatorii finali. ePayment va lansa in prima jumatate a anului curent o serie de metode de plata si servicii dedicate utilizatorilor finali prin care ne propunem sa promovam plata online, sa crestem afacerile partenerilor nostri si, in ultima instanta, sa incurajam dezvoltarea industriei”, declara Cristi Herghelegiu.

Astfel, pentru anul 2012, reprezentantii companiei preconizeaza atat o crestere a numarului de companii cu activitati in comert electronic, cat si a volumelor tranzactionate online pana la o valoare de peste 200 milioane de euro.