Simplul protest privind modificarea algoritmilor de cautare nu a fost insa suficient pentru concurentii gigantului american, asa ca Facebook, Twitter si Myspace si-au unit fortele si au lansat o aplicatie „Don’t Be Evil” disponibila pe site-ul „Focus on the User”.

Aplicatia, un plug-in care altereaza rezultatele cautarilor astfel incat acestea sa arate mai mult cu cele dinainte de implementarea Search PLus Your World, a fost construita in weekend de o echipa mica de oameni de la companiile numite mai sus.

Explicatiile necesitatii plug-in-ului apar chiar pe site-ul Focus on the User.

Citeste si:

„Cand cauti dupa „cooking” astazi, Google decide ca renumitul bucatar Jamie Oliver este un raspuns relevant. Acest lucru poate fi inteles. Dar in loc ca primul rezultat sa trimita catre contul de Twitter, care este updatat zilnic, Google trimite link pe profilul de Google+ al bucatarului, care nu a mai fost updatat de doua luni”.

Modificarile aduse motorului de cautare Google sunt vizibile in prezent in SUA, nefiind extinse la nivel european.

Oficialii Google nu au comentat asupra aplicatiei dezvoltate de Facebook, Twitter si MySpace.