09:25
Prima sesiune Digital Marketing Forum a inceput. Speakerul este Sabrina Sozio, digital account director OmnicomMediaGroup Italia. Ea discuta despre drumul care duce la o strategie digitala coerenta.
09:27
Cateva lucruri pe care un marketer trebuie sa le ia in calcul sunt faptul ca fiecare utilizator este diferit de altul si ca ei trebuie segmentati, impartiti astfel incat sa foloseasca limbaje specifice pentru fiecare.
Targetul este intelees mai bine prin research traditional, prin sondaje ad-hoc sau organizate, sondaje ale industriei deja realizate, analize web.
09:35
Trebuie sa intelegi daca trendurile mondiale se regasesc si in Romania si, daca da, cum pot fi exploatate. NU considera din start ca trendurile mondiale/din Europa sunt valabile si in tara.
09:41
Ce inseamna sa fii "social"in ziua de azi? Sa fii conectat cu prieteni SI branduri; sa fii conectat pe mai multe platforme pe care sa impartasesti video si continut; sa poti sa conectezi de oriunde, oricand (prin mobil), sa fii integrat cu platforme sociale.
09:44
Al doilea speaker este Mihaly Varga, head of international relations la CarnationGroup HQ. El discuta despre online+offline in 2012.
09:52
Oamenii in varsta se uita la televizor (+65 ani) peste 7 ore/zi in timp ce tinerii doar putin peste 2 ore/zi, in medie.
09:52
Oamenii in varsta se uita la televizor (+65 ani) peste 7 ore/zi in timp ce tinerii doar putin peste 2 ore/zi, in medie.
10:10
Este important ca toate activitatile digitale sa fie integrate in toate mediile, similar, uniform, astfel incat clientii sa faca o legatura (chiar si fara sa realizeze, in subconstient) intre campanii.

61,1% din cei ce detin tablete/smartphone-uri nu mai folosesc ceas desteptator, 52,3% GPS, 43,3% aparate foto, 44,3% telefoane fixe, 37,6% MP3 playere, 27,5% nu mai asculta radio si 34,2% nu mai folosesc camere de filmat.

Ne mutam de la excelenta creativa la excelenta continutului. (cautati pe YouTube – Coca-Cola Liquid and Linked). Prin continut provocam comentarii si ulterior le impartasim.

10:11
Toata canalele se transforma in digital – daca nu acum, peste putin timp. Dar fii parte din trend, nu pierde „trenul”. Digital nu mai inseamna doar comunicare.
10:26
Raluca Kisescu – marketing manager Avon. E mai greu sa te adaptezi la o realitate deja schimbata in loc sa gandesti in avans si sa intuiesti ce urmeaza.

Femeile sunt mult mai active in retelele de socializare si mesagerie instant, uneori neglijand alte lucruri pentru a relationa online (femei – 64,6%/barbati doar 48,6%).
In paralel cu Internetul, cele mai multe femei vorbesc la telefon (56,2%) sau converseaza cu una sau mai multe persoane (50,5%).

10:33
Publicul Avon – 85% femei, 20% dintre ele sub 25 ani si 25% intre 40 si 50 de ani. 1/3 sunt din mediul rural.
10:49
Online, continutul cel mai apreciat este cel de „discutii libere”, apoi intrebari, bloguri. Video acopera un interes inca scazut (doar 8%) dintre clientii companiei ce petrec timp pe retele sociale.
11:04
Online Leading Brands – care este perceptia utilizatorilor de Internet asupra unui brand de succes si cum le caracterizeaza

Datele au fost colectate in a doua jumatate a lunii ianuarie 2012, printre invitati fiind eJobs.ro, Imedia, rol.ro, Tpu.ro si Trilulilu.ro. Au raspuns 2057 utilizatori intre 18-45 ani.

Caracteristicile asociate unui brand de succes sunt (in ordinea importantei) – sa aiba produse de calitate; sa fie foarte cunoscut; sa aiba produse care sa vand bine; sa se diferentieze de alte brand-uri.

Din punct de vedere al brandurilor romanesti prezente pe Internet, se observa o crestere a indicatorilor, per total. Dacia a ramas pe primul loc, urmata de Borsec si eMag.ro, care au depasit BCR-ul.

Din punct de vedere al popularitatii, se afla Dacia, apoi Borsec, Ursus. Ciocolata cu Rom a inregistrat o scadere semnificativa.

Pe partea de branduri de incredere, liderul ramane Dacia dar BCR a picat de pe locul 2 pe 5, Borsec ocupa locul doi, urmat de Ursus si Dorna.

Pe segmentul de Banci si Asigurari, pe primul loc se afla ING, urmat de BRD si de BCR. Pe locul patru se afla Raiffeisen urmat de Allianz-Tiriac.

Citeste si:

Pe partea de ingrijire personala/cosmetice, pe primul loc se afla Gillette, apoi Dove, Nivea si L'oreal.

Pe segmentul Auto, BMW ocupa primul loc, urmat de Mercedes-Benz si de Audi. Pe partea de prezenta online, Mercedes-Benz se situeaza pe primul loc, in defavoarea BMW. Dacia ocupa locul trei.

Pe telecom, Orange este urmat de Vodafone si de Cosmote. RCS-RDS a depasit Romtelecom pe locul patru. Din punct de vedere al prezentei online, Vodafone a depasit Orange, Cosmote ocupa locul trei urmat de Romtelecom.

12:22
Galvea Kelly Social Media Consultant Mercury 360 - ROI NU inseamna numarul de followeri, numarul de fani, numarul de click-uri, vizite, vizualizari sau prieteni. Din ce in ce mai multi se uita mai departe de vanzarile in sine ci urmaresc alte statistici pentru a masura eforturile in social media. ROI nu inseamna intotdeauna bani, mai ales in social media.

Cum poti masura strategia de social marketing si ROI?

1. Dezvolta strategia si seteaza-ti scopurile - fa research; dezvolta statisticile
2. Identificata audienta target – defineste-ti imaginea de brand (ce te diferentiza de concurenti, de ce ar cumpara produsul tau si nu al altcuiva); identifica canalul media cel mai potrivit si influencerii
3. Dezvolta mesajul campaniei si monitorizeaza continutul – fa-ti de asemenea si un plan de back-up, in caz de criza pe retele sociale sa stii sa reactionezi rapid
4. Executa tactici social marketing – integreaza campaniile si pe alte medii (de exemplu printeaza numele paginii tale de Facebook si pe flyere); calculeaza bugetul si timpul necesar; calculeaza-ti riscurile
5. Defineste, monitorizeaza si evalueaza, integreaza-ti un sistem de masurare a rezultatelor; incearca sa determini ce succes ar putea avea campania ta;
6. Monitorizeaza executia campaniilor tale - raspunde comentariilor negative, NU le sterge, este neprofesional
7. Masoara si urmareste-ti costurile – cu angajatii, advertising-ul, sistemele de masurare etc
8. Fa un review al lucrurilor pozitive si negative ale campaniei; nu judeca un marketer daca o singura campanie nu i-a iesit bine.

12:46
Robert Pefanis – ThinkDigital – viitorul mediei digitale

1. Avem o multitudine de puncte de atins, din multe locuri
2. Putem targeta orice fel de audienta, si cea mai mica/ingusta nisa
3. Facebook si straturile sociale – majoritatea celor ce folosesc social media vor sa stie din ce in ce mai multe, sunt din ce in ce mai avizi de informatie. Oamenii petrec 16% din timpul cat stau online pe Facebook si suma informatiilor impartasite online se va dubla de la an la an (Mark Zuckerberg, fondator Facebook)
4. Creativitate pe „steroizi tehnologici” - Spune-mi,si voi uita. Arata-mi si s-ar putea sa-mi amintesc. Dar implica-ma, si voi intelege (Confucius)
5. Devine contagioasa – Internetul intra si pe alte media.

5 lucruri pe care trebuie sa le dezvolti pentru a excela in lumea digitala

- fii un om de stiinta, cauta sa iti imbogatesti cunostiintele. Ce este valid astazi, ar putea fi depasit maine.
- ramai un artist, fii creativ. Conteaza foarte mult, chiar de este exprimata prin tehnologie
- fii un hippie, gandeste in afara normalului, fii deschis la nou
- fii antreprenor – nu neaparat sa ai compania ta, dar asuma-ti riscuri, fii indraznet. New media se potriveste cu oamenii intreprinzatori.
- Fii „flamand” (Steve Jobs, fondator Apple)

12:59
Justin Kadima – Republika Interactive

In Romania, in prezent, nu sunt decat doua canale viabile pentru a face marketing – Facebook si blog-urile. Altele trebuie integrate, mai greu – YouTube sau Twitter. Categoria de campanii virale a scazut foarte mult in Romania. Poti incerca sa faci guerilla, sa faci ceva super nou pe un canal dar main stream in tara sunt doar doua medii, amintite anterior.

13:17
Nu poti aduce trafic doar din continut – trebuie buget de promovare, strategie de interactiune, awareness, de vanzare – toate acestea inseamna activarea.
14:39
Sistemul bancar romanesc incepe sa profite din ce in ce mai mult de social media. Astfel, UnicreditTiriac Bank a lansat marti o sectiune care permite accesul celor ce dau like paginii lor la suport 24/24, informatii amanuntite si alte servicii suplimentare.
15:03
Mesajul pe Facebook nu trebuie sa fie direct de marketing ci, deseori, mai "pe ocolite". De exemplu, o companie de produse cosmetice a lansat in apropierea Valentine's Day un nou ruj si, in loc sa-l marketeze clasic, a transmis un mesaj care incepea "sarutul reprezinta o placere intensa si semn de apropiere intre doi oameni. De aceea noi lansam in preajma Zilei Indragostitilor...". Produsul a primit mii de like-uri si, probabil, daca ar fi existat si buton de achizitie multi l-ar fi cumparat pe loc, din impuls.