"Majoritatea magazinelor online incep sa functioneze dupa aprobarea drepturilor asupra brandului, intrucat perioada de avizare este atat de lunga din cauza birocratiei incat este imposibil sa sustii cheltuielile operationale, precum plata chiriei pentru sediul obligatoriu, fara sa faci vanzari", a spus Fotis Antonopoulos, cofondator al Oliveshop.com, site care comercializeaza produse pe baza de ulei de masline, precum cosmetice, mai ales in strainatate, transmite Mediafax.

Antonopoulos si partenerii acestuia au adunat avize de la fisc, Camera de Industrie si Comert din Atena, autorittile pentru servicii publice, biroul de inspectie sanitara, pompieri si banci, potrivit cotidianului Kathimerini. Autoritatile sanitare le-au transmis ca toti actionarii companiei vor trebui sa puna la dispozitie radiografii toracice si incredibila cerere de a aduce probe de scaun.

Dupa obtinerea aprobarilor, a aparut problema legata de confirmarea informatiilor pentru clientii care platesc prin card, scrie Kathimerini. Discutiile cu o banca elena au condus in final la cererea acesteia ca tot site-ul sa fie in greaca, inclusiv numele produselor.

"Ne-au ignorat complet, oricat le explicam ca produsele noastre sunt destinate pietelor straine si totul trebuie sa fie scris si in engleza", a spus Antonopoulos.

Intr-un final, Antonopoulos si partenerii sai au decis sa foloseasca sisteme straine de transfer de bani, precum PayPal, si sa renunte la banca elena cu care negociau de trei luni.

"Pana la urma am rezolvat problema intr-o singura zi", a spus el.

Citeste si:

In schimb, proprietarii Oliveshop.com au obtinut in numai 24 de ore aprobarea administratiei pentru medicamente si siguranta alimentara din SUA (FDA), de care avea nevoie pentru a vinde pe piata americana.

"Am contactat FDA si mi-au trimis un email cu instructiuni imediat. Am completat un formular online in cinci minute. Am primit aprobarea in 24 de ore de la depunerea cererii", a spus Antonopoulos.

Magazinul online functioneaza de cinci luni si a primit comenzi din diverse tari, intre care Danemarca, Germania, Norvegia, Mongolia si SUA.

Compania isi acopera deja costurile operationale si lucreaza la extinderea site-ului cu doua noi versiuni, in italiana si germana.

Potrivit unor studii recente, valoarea comertului online a crescut in Grecia anul trecut cu 30%, la 1,7 miliarde de euro.