Companii precum Unilever, Toyota, General Motors, AT&T au semnat contracte ce valoreaza intre 5 si 10 milioane dolari pentru a-si asigura exclusivitatea pe cateva dintre acestea.

YouTube a inceput negocierile cu diferite companii din sectorul de advertising pentru a le convinge sa participe financiar la dezvoltarea continutului tv de pe site, ce se va adresa in special utilizatorilor de terminale mobile precum smartphone-uri si tablete.

Cu toate acestea, daca o companie vrea sa aiba exclusivitatea pe un canal premium, trebuie sa investeasca si in publicitatea care va aparea pe restul site-ului.

Reprezentantii YouTube garanteaza ca numai 20% din reclame vor aparea pe noile canale, restul fiind impartite pe celelalte clipuri difuzate.

Strategia companiei online de a transforma sponsorizarile si pachetele de canale in ceva exclusiv are scopul de a-i determina pe advertiseri sa vina la masa negocierilor pentru a nu ramane pe dinafara.

Citeste si:

Conform datelor transmise agentiilor de publicitate doua mari categorii, Muzica si Cultura Pop, sunt estimate la 62 de milioane dolari pentru sponsorizarea pe un an, un pachet de canale sport valoreaza 40 de milioane dolari, iar canalele de pe segmentul auto 16 milioane dolari, precizeaza Ad Age.

YoutTube permite agentiilor de publicitate sa sponsorizeze un singur canal pentru o suma cuprinsa intre 2 si 4 milioane dolari pe an.

Cu toate acestea nici un pachet mare nu s-a vandut, insa contractele semnate cu General Motors si Toyota sunt estimate la peste 10 milioane dolari, iar cu Unilever la 5 milioane dolari.

In privinta monetizarii continutului, producatorii vor fi platiti in functi de vizualizari, valoarea lor variind intre 15 si 25 de dolari pentru mia de afisari, insa numai dupa ce YouTube isi va recupera suma investita, ce poate porni de la cateva sute de mii de pana la 5 milioane dolari.

Se estimeaza ca cei care investesc in continut isi vor recupera banii chiar din primul an, dupa care YouTube va imparti pe jumatate veniturile cu acestia.