Reporter: Ai fost chief evangelist la Apple, asa ca stii cateva lucruri despre cum sa faci oamenii sa iti iubeasca brandul. Dar cum il poti promova, si implicit pe tine ca persoana, fara sa devii enervant in proces?
Guy Kawasaki: Cred ca cel mai important este sa te asiguri ca sustii cu adevarat o cauza excelenta. Cel mai mult ii deranjeaza pe oameni cand incerci sa promovezi ceva total prost. Nu cred ca Steve Jobs i-a enervat pe oameni cand vorbea despre cat de bune sunt produsele Apple. Si nu ii irita tocmai pentru ca ceea ce spunea el se dovedea a fi realitate. Start-ul marketing-ului este sa ai produse excelente pe care sa le promovezi.

R: Scrii o carte despre Google+ care se va lansa pe 8 martie. Spune-ne, de ce iti place Google+ atat de mult?
GK: Imi place mult calitatea interactiunilor si a comentariilor. Cred ca acestea din urma vin mai repede si mai bine decat in cazul celorlalte canale social media. Imi place sistemul de fotografii, ca poti edita post-urile si comentariile dupa ce ai postat. Pe Twitter si pe Facebook, odata postat, acolo ramane si nu poti edita. Imi place de asemenea sistemul de notificari pe Google+. Daca cineva te mentioneaza, poti primi informatii pe Gmail. Este foarte util pentru mine.

R: Ar putea Google+ sa devina la fel de mare ca Facebook?
GK: Absolut. Nici nu ma indoiesc de asta. Este greu sa prezici cand o retea ar putea depasi o alta ce are 1 mld. de utilizatori dar, pe de alta parte, acum cinci ani consideram ca MySpace conduce lumea. De asemenea, cred ca este mai usor sa fii un motor de cautare ce pune la punct o retea sociala, decat o retea sociala ce incearca sa adauge un motor de cautare. Google adauga componenta sociala pe motorul de cautare si cred ca este o miscare buna. Cred ca o sa mai treaca mult timp pana cand utilizatorii o sa intre pe Facebook sa caute informatii ca pe Google, in prezent.

R: Totul tine de SEO pana la urma. Care ar fi sfatul tau privind search engine optimisation?
GK: Recomandarea mea este una simpla. Scrie lucruri excelente. In mintea mea, Google cauta tot timpul lucruri de calitate. Are mii de angajati inteligenti pe tot globul, investeste miliarde de dolari pentru a gasi lucruri de calitate pe Internet. Tot ce trebuie sa faci tu este sa scrii lucruri cu adevarat deosebite. Nu trebuie sa incerci “sa inseli” motorul de cautare. Lasa pe Google sa-si faca treaba cum trebuie si tu fa-ti-o pe a ta.