Unii dintre cei mai importanti oameni de comunicare din Romania se intalnesc in cadrul PRForum pentru a raspunde unor intrebari precum "la ce tendinte in comunicare corporate sa ne asteptam", "care sunt cele mai mari provocari in a-ti multumi clientii dar si consumatorii finali" sau "ce rol au retelele sociale in comunicare". wall-street.ro, asa cum v-a obisnuit, va transmite live blogging de la conferinta.
Printre invitati se numara Crenguta Rosu (DCCom), Alexandru Paius (Image PR), Tereza Tranaka (Oxygen Public Relation) sau Karl Heuser (Burson-Marsteller, Germania).

wall-street.ro va transmite cele mai interesante declaratii si fotografii de la eveniment. Puteti adresa intrebari invitatilor pe pagina de Facebook a cotidianului de afaceri.
08:54
Prima sesiune, ce va incepe in jurul orei 9:15, va reuni specialisti in relatii publice, social media, HR si jurnalisti care vor dezbate provocarile actuale ale industriei, conditionate de peisajul economic si social, urmarind tendintele domeniului. Printre invitati se numara Crenguta Rosu, Sorana Savu, Bogdana Butnar si Claudiu Vranceanu.
09:06
09:06
Bogdana Butnar si Cristian Manafu, inainte de inceperea PRForum 2012.
09:07
09:07
Sala incepe sa se umple; mai multe persoane s-au conectat la retelele wireless puse la dispozitie de organizatorul Evensys.
09:13
2-1 telefon mobil - laptop.
09:16
Primii invitati se pregatesc de prima sesiune a zilei.
09:19
Cum este 2012 pentru PR? Sorana Savu - una dintre problemele eterne este ca suntem o piata opaca - se creeaza miraje, nu se vad multe lucruri. Pentru noi, anul a inceput foarte bine, suntem o industrie cu cifre mici dar am gasit doi clienti minunati.
09:21
Alexandru Paius: Daca ne uitam la cifre, piata creste. Cea mai mare parte dintre agentii raporteaza cresteri. Daca ne uitam la Image PR vad un an bun 2012. Sunt pitch-uri pe piata - nu stiu insa sa vorbesc de restul industriei. In top 10 companii nu am vazut pe nimeni sa scada.
Dincolo de cifre insa, suflul este optimist - pe de-o parte ne-am si obisnuit cu criza si se simte si din partea clientilor acest lucru, tratam lucrurile altfel.
09:25
09:27
Vlad Petreanu: Discutia despre etica nu preocupa realmente pe niciun grup semnificativ. Daca mai sunt locuri in care se practica standardele meseriei potrivit regulilor, alea sunt insulele unui arhipeleag care sufera de un soi de incalzire gloabala a jurnalismului care duce la autoconsumarea lor.
Spre ce se indreapta jurnalismul? Spre comercial salbatic. O sa avem orice pentru rating/trafic. De tiraj nici nu se pune problema.
09:29
Presa tiparita o sa devina o nisa de hiperlux, de prezentabilitate. Nimeni nu vrea sa faca business din meseria asta - Vlad Petreanu. In momentul in care va dori ca cineva sa faca business cu adevarat, sa aiba un plan de afaceri media, si nu doar influenta, atunci poate va reusi sa acopere locul gol imens, gigantic, care exista in piata. Zona de reputatie este, in general, libera.
Deci cine are rabdare sa investeasca in zona asta, pentru a sustine reputatia, va avea de castigat dar peste mult timp.
09:34
09:36
Vlad Petreanu - presa nu mai are resurse pentru articole de calitate. Articolele foarte bine documentate trebuie sustinute cu bani, bani multi, si nu exista oameni care sa investeasca in acest mediu.
09:43
Claudiu Vrinceanu: Managerii, sa recunoastem, sunt si vanitosi. De exemplu Steve Jobs discuta cu managerii revistelor oferindu-le interviuri exclusive daca apare pe coperta. Interesant este ca facea si lucruri mai neetice - vorbea cu mai multi manageri, simultan, cauta contraoferte.
09:44
09:46
Cristi China: Social media si PR-ul merg foarte bine! Ca berea si covrigeii!
09:48
Claudiu Vrinceanu: Facebook creste foarte mult in importanta si se imbina cu PR-ul - de exemplu oferta Transelectrica a fost prima oara postata pe Facebook, nu a fost un comunicat de presa.
09:51
Componenta de educare castiga avant in online, si nu este ceva senzationalist.
09:52
O societate fara presa, este o societate schioapa.
09:53
Petreanu: Esenta comunicarii ramane aceeasi, fie ca o spui pe gura, la televizor sau online. Online-ul este doar un alt instrument de comunicare in care insa cred cu tarie. Inca nu ne imaginam cum va ajunge online-ul - probabil va ajunge foarte mobil, targetat, localizat si se va crea un tip de multimedia care realmente sa fie foarte interesant. Deja a inceput sa apara.
09:56
09:57
Alexandru Paius: Sub nicio forma social media nu loveste in presa si nici invers. Ele vor merge in paralel. Eu vad tot online-ul ca o revolutie, similara cu revolutia ce a avut loc la aparitia televizorului.
10:01
Sorana Savu: Noi nu putem doar sa varsam mesaje! Trebuie sa dialogam, sa comunicam cu targetul nostru.
10:03
Durata de viata a unei stiri exclusive este de 15 minute.
10:04
10:09
Bogdana Butnar: In presa si in TV am ajuns la niste metrice si un limbaj comun pe care lumea il accepta. Sa fim seriosi, nimeni care a publicat un articol in PR intr-un ziar nu a stiut exact cati au fost atinsi adanc de acel articol. Dar exista o conventie - daca a aparut in X ziare e ok, daca are o rata de distributie mare, iarasi, e ok.
10:14
Butnar: Clientii nu sunt reticenti, trebuie sa le oferi argumente si sa stie ca nu toti prietenii lor se vor ciocni de aplicatiile lor si poate chiar nici ei insisi! Este ceea ce este cunoscut ca "complexul outdoor", insa pe online.
10:16
10:28
Piata sufera de lipsa de incredere, si dintr-o parte si cealalta - a jurnalistilor si a PR-ilor.
10:29
Vrinceanu: Cu cat controlezi mai mult informatia, cu atat scad afisarile si automat beneficiile cititorilor si companiilor implicate in material.
10:38
Recomandari finale.
Butnar: Think before you social media! Opriti-va din "hai sa facem ceva doar ca sa fie acolo" si ganditi-va doua secunde inainte sa faceti doar pentru ca va zice cineva sa puneti in aplicare.
Savu: Ganditi-va intotdeauna la lucrurile invatate de la parinti - ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Gandeste inainte de a face ceva, a spune ceva.
Paius: Nimic nu s-a schimbat. Te gandesti ca ai un mesaj pe care vrei sa-l comunici, un target si te gandesti la canalele de comunicare. Printre acestea este si partea de social media. Asa facem de 16 ani de cand facem PR - sa ne revenim, sa nu ne aruncam cu capul inainte, adica sa urmam ceea ce faceam in anii '90.
Petreanu: Nu mintiti, ca o sa fiti prinsi, nu va mintiti cand alegeti clientii, cunoasteti-va interlocutorii si in social media ca si in presa - sunt mincinosi dar si oameni corecti.
Vrinceanu: Nu inlocuiti comunicarea fata in fata cu online-ul - incercati macar un skype. Fiti in continuare creativi - observam in continuare lucruri noi. Fiti prietenii nostri in momentele voastre de criza pentru ca pentru noi sunt o oportunitate.
Cristi China: Cititi ziare, uitati-va la TV dar testati si social media!
11:11
Incepe sesiunea a doua - Noi trenduri, noi idei. Printre invitati se numara Ioana Manoiu, GMP PR, Emmanuel Goedseels de la Whyte Corporate Affairs sau Jon Aarons de la FTI Consulting.
11:16
Karl Heinz Heuser, CEO Burson-Marsteller Germany: Am apucat sa vad putin din Bucuresti, am fost ieri la un restaurant si am trait ce-i drept si o noua experienta! Cu parcarea! Am aflat ca in Bucuresti nu e bine sa parchezi in locuri umbrite, daca vrei sa mai ramai cu ea... in final am gasit un loc relativ ok!
11:20
Increderea este poate cel mai important element atunci cand vorbim de PR, companii, banci, relatii inter-umane. De asemenea, scopul este inca un element foarte important, trebuie sa existe un balans intre scop si performanta. Scopul este parte din ADN-ul companiei. Comunicarea scopului clientului este unul dintre instrumentele cheie - acesta trebuie insa acoperit de incredere, sa inspire incredere.
11:21
Increderea are o componenta rationala si una emotionala - rationalul include informatii si cunostinte; emotionalul include sentimente si incredere.
11:22
11:36
Nu e usor sa recastigi increderea pierduta. In primul rand este important sa fii sincer. Apoi, trebuie sa stii MOTIVELE pentru care ai pierdut increderea oamenilor - fa studii, trebuie sa stii detalii. Dupa aceea trebuie sa comunici, sa te intrebi daca ai fost destul de transparent (un element important).
11:43
Importanta retelelor sociale in construirea increderii - are un rol foarte important deoarece este o platforma excelenta de dialog; oamenii pot comunica, interactiona. Pe acest canal poti sa rezolvi problemele pe care unii le au cu compania.
11:44
11:49
Jon Aarons, FTI Consulting: Noi idee, noi trenduri. Fiecare client pe care-l ai, este expus globalizarii. Si acest lucru nu o sa se schimbe. Toti suntem constransi de pietele internationale, de legile internationale. In 2050, China va avea un PIB dublu fata de SUA si India se va situa pe locul trei, la mica distanta de SUA.
11:53
11:53
Reputatia este ceva fragil. Poti fugi, dar nu te poti ascunde.
11:56
Stirile devin mobile, instantanee - Lumea nu mai vrea sa se murdareasca pe maini de tus, citesc totul pe tablete sau online. Enciclopedia Britanica nu se va mai publica, o poti citi doar online. Va fi o provocare interesanta pentru ei.
12:14
Viteza este cel mai important trend in industria PR-ului si nu numai. Succesul business-ului de PR a venit pe fondul intelegerii media si a nevoilor clientilor. Acum, totul trebuie accelerat si mai multe elemente (precum social media) implicate in proces.
12:16
12:21
Emmanuel Goedseels: Suntem in criza in industria PR-ului? Nu chiar! Asistam doar la o redimensionare a valorilor, a generatiilor, a noilor tehnologii. O rearanjare a mediilor in care comunicam.
12:23
Cetateni normali au deja din ce mai multe sanse de a deveni ei insisi jurnalisti, datorita noilor tehnologii. In viitorul, exista o teorie conform careia fiecare om va fi faimos pentru 15 minute.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri