Universitatile nu vor posta doar cursuri online, cum fac altele, ci vor avea loc evaluari periodice, discutii online, deadline-uri si, in unele cazuri, chiar diplome speciale oferite cursantilor.

“Tehnologia si sociologia au ajuns, in sfarsit, la maturitatea la care astfel de cursuri devin posibile”, spune Daphne Koller, co-fondator al Coursera, platforma pe care vor avea loc cursurile.

Coursera a fost conceput in laboratul de stiinta al Universitatii Stanford. Experimentul a prins amploare si atat Andrew Ng cat si Daphne Koller, co-fondatori ai proiectului, au reusit sa atraga peste 100.000 de cursanti online. Dupa experiment, cei doi profesori au format compania Coursera pentru a distribui o gama larga de cursuri online pe toate continentele. Sunt cursuri de stiinte sociale, fizica, biologie sau electronica.

Citeste si:

Urmare a succesului inregistrat, Coursera si-a asigurat fonduri in valoare de 16 mil. $ din mai multe investitii private. Unul dintre investitori, John Doerr, directorul fondului de investitii Kleiner Perkins Caufield & Byers, spune ca a simtit potentialul de business ridicat al afacerii celor doi profesori. “Da. Chiar si prin oferirea gratuita de cursuri. Dintr-o comunitate de milioane de oameni macar cativa vor opta pentru cursuri premium, mai valoroase. Aceste venituri vor acoperi investitii ulterioare in perfectionarea cursurilor, tehnologie mai sofisticata precum si beneficii universitatilor implicate”, spune investitorul.

Cercetarile sugereaza ca sistemul de invatare online poate fi cel putin la fel de eficient ca cel traditional. Intr-un raport independent realizat in 2009 in SUA, Ministerul Invatamantului din State a concluzionat chiar ca cei ce au urmat cursuri online au performat mai bine decat cei ce au urmat cursuri traditionale.