Astfel, Twitter ajunge sa fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.

Studiul GfK „Cum folosesc companiile social media” analizeaza care sunt retelele sociale preferate de oamenii de comunicare din companii si scopul in care acestea sunt folosite.

In ceea ce priveste scopul cu care sunt folosite mediile amintite mai sus, studiul GfK remarca in 2012 o concentrare semnificativ mai mare fata de 2011 pe relatia cu clientii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenti (versus 49% in 2011), interactiunea clientilor cu marca pentru aproape jumatate (fata de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relatii cu clientii (customer care) pentru 39%, reprezentand o crestere de 10 procente fata de 2011. Scopuri foarte importante raman cresterea vanzarilor - pentru doua treimi dintre cei chestionati - si gasirea partenerilor de afaceri - pentru mai mult de jumatate.

“Daca anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marca sau de companie prin intermediul retelelor sociale, in 2012, companiile constientizeaza mai mult rolul acestora in apropierea de client. Obtinerea unei imaginii pozitive este completata acum de indicatorii legati de cresterea vanzarilor, dar si de loializare”, declara Traian Nastase, online project manager GfK Romania.