De asemenea, proportia comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu 15% comparativ cu situatia de anul trecut.

Pe de alta parte, s-a diminuat numarul tranzactiilor mai mici de 100 de lei (fara TVA), excluzandu-le pe cele efectuate pe site-urile de reduceri colective. Daca in primul trimestru din 2011 aproape doua treimi dintre comenzile online nu depaseau valoarea de 100 de lei (fara TVA), anul acesta doar 47% dintre cumparaturi sunt mai mici de 100 de lei.

"Comertul online castiga tot mai mult increderea romanilor si a devenit in cazul unor consumatori prima optiune cand vine vorba de achizitionarea anumitor produse. Nu numai ca numarul vanzarilor este in crestere, dar si sumele alocate pentru o singura comanda evolueaza, este o dovada clara de castigare a increderii consumatorilor. Ne asteptam la accelerarea acestei evolutii prin cresterea unor segmente de piata precum turismul si produsele pentru copii”, spune Dorin Boerescu (foto), CEO 2Parale.

Astfel, prin intermediul retelei de marketing afiliat 2Parale s-au cheltuit online mai bine de 5,2 milioane de lei (fara TVA) in primele trei luni ale anului, cu 75% mai mult fata de perioada similara din 2011.

Marketingul afiliat reprezinta un serviciu online prin care comerciantii/advertiserii platesc doar pentru rezultatele obtinute (vanzari sau lead-uri), iar afiliatii (publisheri, bloggeri, specialisti SEO&SEM) castiga bani direct proportional cu numarul sau valoarea vanzarilor.

Cele mai mari cheltuieli online s-au realizat in luna martie, care a contabilizat vanzari de peste 1,8 milioane de lei (fara TVA) prin 2Parale. In aceasta luna, pentru segmentul IT&C, de exemplu, bugetul pentru o singura comanda a crescut la o medie de 710 lei.

Citeste si:

Martie a fost cea mai buna luna si pentru afiliatii 2Parale, care au totalizat castiguri de peste 145.000 de lei (fara TVA). Varful a fost un comision de 814 lei obtinut dintr-o singura vanzare pe segmentul IT&C. In total, primul trimestru din 2012 a adus afiliatilor comisioane de circa 405.000 de lei (fara TVA).

Fashion si IT&C continua sa fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumparatorii online, in 2Parale. Cea mai semnificativa crestere o au insa produsele electronice si cartile.

Cele mai multe produse online se achizitioneaza miercurea si joia, cu mici variatii in functie de categoria articolelor. Daca anul trecut cel mai mare flux de cumparaturi se inregistra dupa pranz, acum se contureaza un nou varf al vanzarilor, dupa ora 22.00. Tot mai multi romani plaseaza comenzile noaptea, de acasa, dupa o informare prealabila in timpul zilei.

2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, a fost lansata in decembrie 2008 si are un portofoliu de 122 campanii si peste 8.800 de afiliati. In februarie, un procent de 40% din companie a fost cumparat de Stefan Iordache, cofondator si director operational al Leo Burnett, al treilea grup de comunicare de pe piata locala.

EXCLUSIV: Surpriza in actionariatul 2Parale - fondatorul Leo Burnett investeste in companie, Daniel Enache face exit

EXCLUSIV: Surpriza in actionariatul 2Parale - fondatorul Leo...

2Parale va organiza pe 5-6 iunie, la Bucuresti, SEM Days, conferinta dedicata marketingului prin motoarele de cautare.

Pentru mai multe informatii, consultati raportul atasat. Toate sumele prezentate sunt fara TVA. Cifrele includ doar vanzarile finalizate pana la momentul redactarii raportului.