Emailurile, de cele mai multe ori utile zi de zi, dar intrerup activitatea obisnuita si provoaca stres, potrivit unui studiu realizat la Universitatea California Irvine, dat publicitatii de DailyPilot.com.
Angajatii mereu sunt conectati la emailuri sunt mai putin concentrati decat ceilalti, iar multitaskingul (activitati multiple in acelasi timp - n.r.) poate distruge functiile creierului uman, sustin specialistii.

In cercetare au fost inclusi 13 angajati, inclusiv un inginer chimist, un om de stiinta un psiholog, un biolog si o persoana specializata pe tehnologii in alimentatie.

Autorii studiului le-au taiat orice acces la email celor 13 angajati timp de 5 zile, asta dupa ce le monitorizasera activitatea obisnuita timp de 3 zile. Alti 36 de angajati, care au avut acces la mail pe tot parcursul perioadei, au fost analizati, pentru a li se stabili nivelul de stres.

Concluziile studiului aratau ca persoanele care nu aveau email au schimbat ferestrele softului in care lucrau de 18 ori pe ora, isi eficientizau activitatea dar si nivelul de stres - acesta fiind mult mai scazut in cazul acesta. Ceilalti 36 angajati “sareau” dintr-o fereastra in alta de 37 de ori pe ora.

Unul dintre participantii la studiu le-a spus oamenilor de stiinta: "Emailul imi guverna viata - ma facea sa ma simt depresiv si acum, fara email, ma simt eliberat".

Studiul a avut insa si o latura mai putin pozitiva. Cei care nu au avut mail, au inceput sa se simta izolati.

Ce parere aveti? Cum va influenteaza emailul activitatea? Este sau nu benefic pentru activitatea pe care o desfasurati? Spuneti-va parerea mai jos!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri