"Cei care au crezut ca achizitia acestor actiuni le va aduce imediat un castig enorm au fost naivi, motivati de premise gresite. Companiile se listeaza pe bursa pentru a obtine o baza de actionari pe termen lung. Acestia sper ca nu s-au panicat in timpul turbulentelor din ultimele zile", a afirmat Gorman intr-un interviu pentru CNBC, conform Mediafax.

Facebook a reusit pe 18 mai cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in industria IT, care a atras 16 miliarde de dolari, compania fiind listata cu o capitalizare de 104,2 miliarde dolari.

Performanta actiunilor companiei in primele cinci zile de la listare este insa cea mai slaba in randul celor mai mari oferte publice initiale din ultimii 10 ani.

Operatiunea a fost marcata de controverse aprinse privind debutul haotic pe piata Nasdaq, ale carei sisteme informatice nu au facut fata, si modul in care Facebook si aranjorii ofertei publice au comunicat informatii cheie privind situatia financiara a companiei.

Investitorii au initiat mai multe procese impotriva Facebook, Nasdaq, Morgan Stanley si celorlalte banci de investitii implicate in tranzactie, acuzate inclusiv ca au supraapreciat pretul actiunilor in cadrul ofertei publice, de 38 dolari pe unitate.

Actiunile Facebook s-au depreciat cu 22% din 18 mai si au inchis joi pe piata Nasdaq la 29,6 dolari, in urcare cu 5% fata de nivelul de miercuri.

Citeste si:

Gorman a afirmat ca alocarea a 26% din volumul de actiuni oferit in IPO catre micii investitori nu este o masura neobisnuita, tinand cont de interesul fara precedent manifestat de publicul larg pentru oferta.

Totodata, seful Morgan Stanley s-a aratat increzator ca autoritatile nu vor gasi nimic in neregula cu modul in care a fost pregatita oferta publica initiala a Facebook.

Mai multe agentii americane de reglementare, inclusiv Comisia pentru Valori Mobiliare, au anuntat ca analizeaza listarea Facebook.

Principala nemultumire a investitorilor este legata de estimarile privind evolutia veniturilor si profitului Facebook, cuprinse in prospectul pentru oferta publica. La cateva zile inainte de data listarii, Facebook a prezentat un prospect revizuit in care avertiza ca rezultatele financiare ale companiei ar putea fi afectate, pe viitor, de accesarea tot mai intensa a retelei de socializare de pe dispozitive mobile, ale caror ecrane relativ mici nu permit afisarea de spoturi publicitare.

In presa au aparut insa informatii potrivit carora Facebook ar fi modificat inclusiv estimarile pentru trimestrul al doilea si pentru anul in curs, iar noile cifre au fost transmise numai marilor investitori.