Companiile care nu au apelat la agentii specializate nu au facut-o pentru ca nu au avut un buget disponibil (48%), pentru ca au considerat ca nu este cazul (20%) sau pentru ca au considerat ca au oameni care se pricep in cadrul companiei (17%).

Desi din ce in ce mai multe companii apeleaza la agentii specializate de social media, ele nu considera suficient acest lucru, constientizand importanta unei persoane de legatura intre propria companie si agentiile de social media.

“Chiar daca au apelat la o agentie externa, aproximativ 3 din 4 companii care au facut acest lucru au avut si in interior o persoana sau mai multe care sa aiba in responsabilitate activitatile de social media”, declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Citeste si:

56% dintre companiile care au avut in interiorul propriei companii persoane responsabile de activitatile de social media, au implicat 1-2 persoane. In cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera si faptul ca, in buna parte, nu exista persoane clar definite in companie care sa se ocupe de aceste activitati.

21% dintre companiile care au facut social media in 2011 au apelat la blogguri independente. Alegerea bloggerilor pentru campanii nu se face la intamplare. Criteriile principale de alegere a acestora tin de numarul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agentiile care au facut campanii prin bloggeri) si temele abordate (66%). Alte criterii tin de notorietatea si imaginea bloggerilor in piata, pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri, in vreme ce 44% au tinut cont de recomandarile primite de la agentiile cu care lucreaza.

Studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale” ofera informatii despre canalele sociale folosite de companii in promovare, cat investesc in aceste medii si cum masoara efectele campaniilor derulate. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.