Majoritatea reprezentantilor categoriei de varsta 18-35 ani din zona urbana a Romaniei sunt prezenti pe Facebook (86,5%), iar dintre acestia 46,9% acceseaza jocurile, conform unui studiu realizat de compania de prezervative Love Plus.
Studiul a fost realizat pe 400 de respondenti in toamna anului trecut, barbati si femei din zona urbana care folosesc Facebook.

Dintre jocurile deja existente pe Facebook, Farmville este cel mai popular, atat in randul femeilor, cat si al barbatilor. Femeile sunt fanele celor de tipul Farmville/Cityville, precum si a celor simple, de genul bubble/cubes. De cealalta parte, barbatii prefera jocurile sportive si pokerul.

Cele mai populare jocuri, atat pentru barbati, cat si pentru femei, sunt cele de tip Farmville (91,2%), urmate de poker(36,9%) si jocuri sportive (37,9%).

Timpul dedicat sesiunilor de joc pe Facebook ofera noi elemente de diferentiere intre cele doua sexe. Astfel, majoritatea femeilor (45,6%) dedica 15-30 minute unei sesiuni de joc pe Facebook, in timp ce 31,5% dintre barbati petrec 5-15 minute pe sesiune. Totodata, cei intre 18-30 ani petrec mult mai mult timp jucandu-se pe Facebook decat cei de 31-35 de ani.

Momentul accesarii acestor jocuri a fost un alt indicator al studiului. Astfel, femeile se joaca atat in timpul saptamanii, cat si in week-end. Barbatii prefera sa se joace mai degraba in timpul saptamanii, dupa serviciu (27,6%) sau in week-end (30,5%).

Principalul motiv consta in faptul ca jocurile reprezinta un mod placut de petrecere a timpului, iar aceasta observatie este valabila indiferent de sex, varsta sau marimea orasului. Mai mult, daca barbatii sunt atrasi de competitia cu prietenii sau cu alti jucatori (61,1%), incercand mereu sa obtina cel mai bun scor, femeile cauta interactiunea cu prietenii si dorinta de a nu ramane in urma (“toti se joaca, asa ca trebuie sa vad si eu despre ce-i vorba”).

Principala sursa de informare in legatura cu jocurile pentru toate categoriile de jucatori este reprezentata de recomandarile/invitatiile prietenilor. Pe langa acestea, femeile sunt mai influentate de Facebook ads (55,8%), in timp ce barbatii prefera sa se documenteze singuri sau sa afle de pe alte site-uri.

Studiul a fost realizat inainte de lansarea propriului joc, Love Factory, joc creat integral in Romania pe parcursul a unui an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri