„In contextul in care evolutiile in offline sunt extrem de mici sau chiar negative, mediul online ofera toate ingredientele pentru ca agentiile de turism sa isi creasca vanzarile: solutii integrate cu sistemele lor interne de rezervari, posibilitati multiple de parteneriate si promotii, canale de comunicare mai eficiente si, mai ales, rapiditate in procesul de vanzare si incasare. In consecinta, vedem cresteri constante de la un trimestru la altul, atat in volumul pietei, cat si in numarul jucatorilor care isi dezvolta canalul online”, explica Cristi Herghelegiu, country manager PayU in Romania.

In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei in industria turismului, aceasta a crescut cu 18%, de la 155 euro la 182 euro. Situatia se schimba in cazul perioadelor cu promotii, cand valoarea medie a tranzactiei poate sa se dubleze.

Un exemplu in acest sens il reprezinta campania de promovare a turismului online implementata de Visa Europe si Veltravel prin care clientii agentiei primesc discount-uri de 5%, 7% sau 10% in functie de serviciul achizitionat, campanie in care valoarea medie a tranzactiei a ajuns pana la 430 de euro, in conditiile unui discount mediu per comanda de 40 euro.

Citeste si:

„Platile pe internet au inregistrat un ritm de crestere sustinut in ultimii ani, dar sunt inca la inceput. Visa Europe a identificat potentialul imens de crestere a platilor online si sustine in mod proactiv dezvoltarea acestui segment”, declara Catalin Cretu, General Manager Romania, Visa Europe.

Cele mai cautate destinatii pe segmentul biletelor de avion au fost orasele Madrid, Barcelona, Roma, Londra si Paris, in timp ce majoritatea pachetelor de cazare au fost achizitionate pentru Sunny Beach, Corfu, Burgas, Paris si Halkidiki, conform agentiei de turism Veltravel.