Studiul Standout s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Este cea de-a treia editie a studiului, aferenta anului 2012, dupa editiile din 2008-2009 si 2010-2011.

In urmatoarele zile vor fi disponibile si rezultatele individuale, pentru blogurile care au strans suficiente raspunsuri. Editia 2012 a studiului de audienta al blogurilor romanesti va permite atat comparatia acestor rezultate individuale cu caracteristicile generale ale cititorilor de bloguri cat si cu caracteristicile fiecarei nise de bloguri luate in calcul in studiu.

Studiul arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).

In ce priveste varsta, 68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%).

Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.

Citeste si:

In ceea ce priveste studiile, 51,3% din cititorii de bloguri au absolvit cel putin o facultate. Referitor la pozitia lor ierarhica, cei mai multi sunt inca studenti (18,8%) sau au o functie de middle management (15,1%). Pe de alta parte, o zecime din cititorii de bloguri sunt freelanceri.

In ce priveste veniturile personale, 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON. 41,8% din cititorii de bloguri au declarat venituri intre 1000 si 3000 lei, 19.5% au venituri intre 3000 si 6000 lei, iar 10.6% chiar peste 6000 lei.

Studiul arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli, aproape jumatate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri acceseaza blogurile lor preferate de cateva ori pe saptamana.

O alta componenta a studiului a urmarit si impactul blogurilor asupra comportamentului cititorilor, pe doua directii: influenta directa asupra consumului/cumparaturilor precum si influenta asupra opiniilor, la modul general, cat si despre produse, servicii si companii.

Astfel, 70,6% dintre cititori si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, iar mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.