Articolul de fata detaliaza raspunsuri ale managerilor de top oferite wall-street.ro pentru materialul “O viziune ALTFEL despre online-ul romanesc: Wall-Street.ro afirma, specialistii dau note”.

O viziune ALTFEL despre online-ul romanesc: Wall-Street.ro afirma, specialistii dau note

O viziune ALTFEL despre online-ul romanesc: Wall-Street.ro afirma,...

Per total, proiectele exclusiv locale vor continua sa domine net in urmatorii ani pe cele ce vizeaza si piete internationale insa, atunci cand intra in business, antreprenorii trebuie sa constientizeze ca posibilitatile de a atrage investitii solide de la business angels sau VC sunt mai mici. De asemenea, si sumele atrase sunt mai reduse decat daca ai proiecte internationale sau cu potential global.

Alta cauza pentru care romanii vor prefera sa lanseze proiecte ce se adreseaza in special pietei locale este faptul ca sunt necesare investitii mai mari pentru cele internationale si riscurile sunt, uneori, mai ridicate.

Ioana Anescu, sefa IAB Romania, considera ca este foarte probabil ca antreprenorii romani sa inceapa sa targeteze din ce in ce mai mult pietele internationale intrucat deja incep sa constientizeze ca succesul unui proiect depinde de absorbtia globala, mai ales in prezent. “Romania incepe sa atraga din ce in ce mai mult atentia in special prin talentul tehnologic pe care il dispune, iar know-how-ul si accesul la informatii si finantare nu mai sunt demult restrictionate. Sunt deja o multime de evenimente locale si regionale indreptate catre sustinerea antreprenorilor”, sustine Anescu.

Orlando Nicoara, de la Mediafax Group, este mai putin optimist, considerand ca romanii vor continua sa realizeze preponderent proiecte locale intrucat “diferenta e data de cost si incercari” – costul e mai ridicat pentru a lansa proiecte internationale si riscurile, in general, sunt mai ridicate.

Citeste si:

Dorin Boerescu, CEO 2Parale.ro, se situeaza la polul opus considerand ca “Internetul devine din ce in ce mai mult un canal global, mai degraba de business/vanzari decat de advertising/awareness. Barierele fiind relativ mici iar dimensiunea pietei potentiale mult mai mare, miscarea va fi naturala catre internationalizare”.

Silviu Toma, project manager Starcom MediaVest Group, considera ca atata timp cat antreprenorii romani “sunt in stare” sa lanseze proiecte care sa aiba succes si pe pietele internationale, o vor face direct din afara tarii, fara a oferi castig pentru piata locala (finantari, angajari, taxe platite la stat etc).

Proiectele globale sint foarte atractive si exista investitori care incurajeaza dezvoltarea acestor proiecte, considera si Dan Balotescu, partener Media Investment.

Consideri ca romanii vor incepe sa lanseze din ce in ce mai multe proiecte internationale sau, din contra, se vor axa in special pe piata locala? De ce? Tu ai un proiect international? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.