La nivelul Romcard, principalul procesator de plati online din Romania, volumul comertului electronic cu plata online a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 109,5 milioane euro. Lunile cu cele mai mari vanzari au fost martie si mai, cand volumul a depasit 20 milioane de euro pe luna.

Conform datelor furnizate de sistemul PayU, cele mai importante cresteri de volum au avut loc in randul site-urilor de reduceri, confectii si donatii, segmente care au evoluat cu 133%, 77% si, respectiv, 64%. De asemenea, evolutii semnificative, intre 25% si 50% s-au inregistrat si in industriile IT, servicii, plata uilitatilor, cadouri si jucarii.

Conform statisticilor PayU, comportamentul de cumparare al clientilor s-a modificat in primele 6 luni ale acestui an, crescand numarul tranzactiilor efectuate la sfarsit de saptamana si in afara orelor normale de lucru astfel: 38% dintre comenzi au avut loc in intervalul 19.00 pm – 8.00 am si 32% in perioada weekend-ului, spre deosebire de 30%, respectiv 28% in prima jumatate a anului trecut.

“Aceasta evolutie se reflecta si in activitatea departamentului de suport cumparatori care s-a intensificat in perioadele mentionate. Primim tot mai multe mesaje de la cumparatori care au nevoie de ajutor la finalizarea platii, fie pentru ca sunt la prima plata online si doresc informatii suplimentare, fie ca au incercat cu un card cu fonduri insuficiente si nu vor sa reia tot procesul, fie ca vor pur si simplu sa fie siguri ca totul este in regula avand in vedere ca fac plata in afara programului de lucru al comerciantului. Vorbim despre o crestere cu aproximativ 30% a numarului de solicitari de la clientii magazinelor online in intervalele mentionate”, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayURomania.

Citeste si:

In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei, in sistemul RomCard, aceasta a inregistrat o scadere usoara, de la 62 euro in 2011 la 57 euro in 2012. “Este o consecinta fireasca a cresterilor inregistrate de industrii unde valoarea produselor sau serviciilor comercializate este mai mica, precum site-urile de reduceri, confectii, jucarii sau servicii. Analizand evolutia mediilor de tranzactionare in ultimii ani, am constat ca valoarea medie a unei tranzactii online nu s-a modificat semnificativ in ultimii 4-5 ani”, declara Marin Mitroi, Director General RomCard SA.

Conform PayU, tranzactiile cu cele mai mari valori au fost inregistrate pentru un aparat foto si accesorii in valoare de aproape 8000 de euro, o factura de utilitati achitata de o persoana juridica, in valoare de 5500 euro, o vacanta in valoare de 5000 euro si o comanda pentru produse de uz personal in valoare de aproximativ 4000 de euro.

Pentru a doua jumatate a anului, atat PayU cat si Romcard isi mentin estimarile potrivit carora volumul platilor online va depasi in 2012 nivelul 200 milioane de euro.

“In conditiile in care cresterile in mediul offline sunt destul de scazute pe aproape toate segmentele, comertul electronic pastreaza un ritm accelerat, fapt care arata clar ca vanzarile online reprezinta o solutie de dezvoltare accelerata pe timp de criza.

In consecinta, am vazut in 2012 mai multe campanii de marketing si mai multi jucatori care intra in mediul online, portofoliul de clienti al PayU cunoscand o crestere de 15%. In acest context, este posibil ca la finalul trimestrului al treilea al acestui an sa revizuim favorabil estimarile cu privire la rezultatele pe 2012”, conchide Andreia Stavarache.