Facebook va lansa un nou tip de publicitate mobila care va targeta consumatorii in functie de aplicatiile pe care le folosesc, impingand limitele felului in care companiile urmaresc ce fac oamenii pe terminalele mobile proprii, scrie WSJ.com.
Reteaua sociala urmareste aplicatiile pe care utilizatorii le folosesc prin optiunea Facebook Connect care permite utilizatorilor sa se logheze pe milioane de website-uri si aplicatii de pe Amazon.com, Linkedin sau Yelp, folosindu-se de identitatea Facebook. Reteaua targeteaza apoi utilizatorii bazandu-se pe aceste informatii, au subliniat persoane familiare cu planurile companiei.

Facebook ar putea de asemenea sa urmareasca ce anume fac oamenii in respectivele aplicatii, desi aceasta nu este inca o decizie finala.

Noul sistem de reclame ar putea starni, iar, controverse in ceea ce priveste incalcarea dreptului la viata privata

Companii precum Apple si Google urmaresc ce aplicatii folosesc oamenii insa au o abordare diferita a targetarii de publicitate. Apple scrie in termenii si conditiile pe care utilizatorii trebuie sa le accepte ca urmareste ce aplicatii downloadeaza fiecare persoana insa nici Apple nici Google nu urmaresc ce face fiecare utilizator in fiecare aplicatie in parte.

Daca Facebook va integra acest nou sistem, atunci un scenariu tipic ar fi ca jucatorii de FarmVille sa fie targetati cu mai multe reclame la alte jocuri produse de Zynga, de exemplu.

Noul sistem de targetare al Facebook ar putea intra in functiune luna viitoare, mai multe amanunte urmand a fi disponibile la acea data.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri