Mediascope este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor. Studiul este realizat din 2003 si anul acesta “a ajuns” si in Romania, prin intervievarea a circa 1.000 de romani.

Prezentarea studiului a fost realizata de Alain Heureux, presedinte si CEO IAB Europe.

wall-street.ro a realizat mai multe clipuri la prezentarea Mediascope. Acestea ofera informatii SUPLIMENTARE fata de cele regasite in text - va incurajam sa le vizualizati.


Conform studiului, tarile din Europa Centrala si de Est petrec cel mai mult timp uitandu-se la TV (17,7 ore/saptamana in medie) si, de asemenea, petrec cel mai mult timp online (16,1 ore/saptamana).

Cu toate acestea, rata de penetrare a Internetului in Europa Centrala si de Est este cea mai redusa, de doar 55%, fata de 61% in Europa de Sud Est, 81% in Europa de Vest sau 87% in Europa de Nord.

97% dintre romani s-au uitat cel putin o data la TV pe Internet (aici incluzand si canale precum YouTube) iar 19% se uita zilnic. 88% dintre romani au accesat cel putin o data un radio online si 26% asculta zilnic.

Un procent covarsitor de romani au citit stiri online (99%) in timp ce 48% citesc zilnic si 69% saptamanal.

Citeste si:
Computerul ramane cel mai popular mediu pe care se conecteaza romanii la Internet, 7 milioane de romani intrand astfel online, din totalul de 7,2 milioane de internauti. 21% dintre ei intra insa pe Internet de pe mai multe device-uri. Tabletele PC raman o pondere foarte mica (circa 1%), dar cu potential mare de crestere.

Romanii, mari amatori de retele sociale

In ceea ce priveste comunicarea online, 51% dintre utilizatori considera ca este foarte important cum comunica pe Internet brandurile. Internetul ajuta pe 44% dintre internautii romani sa aleaga mai bine produse/servicii si doar 20% sunt interesati de QR Codes (rezultat preconizat si de wall-street.ro in analiza “Vor prinde codurile QR si in Romania? Exemple reusite, intr-o piata inca needucata”.

Romanii sunt si mari amatori de retele sociale, 62% dintre internauti fiind conectati la o retea, mult peste media UE de doar 38%. Putin peste jumatate dintre romanii conectati la Internet devin fani ai unui brand lunar, circa 20% dau “unfriend” sau “unlike” unui brand iar 30% “se plang” pe pagina unui brand de anumite servicii/produse.

Internetul este util romanilor in special pentru a se informa despre lifestyle (85%), 53% considera ca le este util din punct de vedere al managementului finantelor, 46% il considera necesar pentru a tine legatura cu prietenii si doar 23% pentru a face rezervari pentru concedii.

Romanii “trag in jos” media utilizatorilor de smartphone-uri

Conform studiului Mediascope 17% dintre romani detin un smartphone. La o populatie de 18 milioane de locuitori, inseamna ca putin peste 3 milioane de romani detin un “telefon inteligent”. Media UE este mult mai mare, de 44% iar in Europa Centrala si de Est media este de 40%.

95% dintre internauti cauta informatii despre un produs pe care ar urma sa-l cumpere pe Internet in timp ce o pondere impresionanta, de 87%, au si cumparat un produs/serviciu online. Ponderea pare a fi extrem de ridicata si IAB Romania a precizat ca va reveni cu informatii suplimentare privind aceasta informatie, pentru a o explica mai bine.

Cei mai multi romani cumpara online carti (51%), bilete de avion (35%) sau haine si accesorii (22%).

wall-street.ro va reveni cu amanunte in urmatoarele saptamani privind rezultatele studiului, comparandu-le cu informatii ale statelor din regiune. Cum vi se par cifrele pe Romania? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.