Pe plan global, YouTube devine o platforma majora pentru vizualizarea stirilor. In 2011 si la inceputul lui 2012, cei mai cautati termeni pe YouTube au fost legati de stiri. Pew a urmarit circa 260 dintre vizualizate stiri de pe canalul YouTube “News & Politics” din ianuarie 2011 pana in martie 2012.

Unele dintre cele mai vizualizate stiri au fost cele ale cutremurului si tsunamiului din Japonia precum si scandaluri politice si rasturnari de guverne.

Studiul a descoperit ca o stire de calitate tinde sa fie mai populara, intr-o anumita perioada de timp, decat orice videoclip muzical popular. De exemplu cutremurul din Japonia si asasinarea lui Osama bin Laden au fost printre cele mai cautate videoclipuri pe YouTube in patru luni din 2012.

“Mai mult de o treime din cele mai vizualizate clipuri (39%) au fost realizate de cetateni obisnuiti. Alte 51% aveau logo-ul unei organizatii de stiri profesioniste desi, se pare, parte din acele clipuri au fost filmate tot de amatori”, spun realizatorii studiului.