Rata de raspuns pentru o campanie prin SMS (acei clienti care in urma unui SMS suna la un numar de telefon sau raspund la acel mesaj pozitiv, in baza campaniei specifice in care au fost inclusi) a avut o medie de 1,7% anul trecut, conform web2sms.

“Din experinta noastra, ratele de raspuns variaza foarte mult la nivel de industrie si depind de experienta celui care se ocupa din partea firmei de aceste campanii prin SMS. Spre exemplu, in fashion retail-ul traditional am avut si rate de raspuns de 8%, ceea ce inseamna ca 8% din persoanele adresate au venit in magazin pentru a beneficia de anumite promotii”, a explicat Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia.

Un sector cu potential de crestere in ceea ce priveste rata de raspuns obtinuta pentru un SMS, in 2012, este reprezentat de industria HoReCa, dupa cum mentioneaza Pandrea. Totusi, el considera ca pentru a putea pune in aplicare cerintele clientilor din zona de HoReCa este nevoie de dezvoltarea unor modele de afaceri total diferite.

Citeste si:

“Obtinerea unor rate de raspuns in crestere pe acest sector reprezinta o provocare si pentru noi. Potentialul pe care il are domeniul HoReCa ne incurajeaza si estimam ca, in anul urmator, vom inregistra un avans pe aceasta nisa”, a declarat Directorul de Mobile Marketing al Netopia.

In plus, urmand o metodologie de lucru unde rata de conversie este masurata corect, iar un obiectiv al initiativei se stabileste in prealabil, cresterea ratei de raspuns pentru o campanie prin SMS determina companiile sa investeasca mai mult intr-un astfel de serviciu, respectiv persoana care ia decizia in companie isi muta atentia din „cat costa” in „cati bani vrem sa facem”.