Google si-a asigurat utilizatorii ca nu le va monitoriza activitatile, atata timp cat nu schimba setarile in browser astfel incat sa poata fi urmariti. Gigantul cautarilor online si-a incalcat aceasta promisiune, conform FTC, creand “un vid tehnologic” care permitea retelei de publicitate DoubleClick sa urmareasca utilizatorii Safari. Urmarirea permitea DoubleClick sa acumuleze informatii despre utilizatori care puteau ulterior sa fie targetati cu publicitate.

FTC subliniaza ca aceasta amenda ar trebui sa transmita un semnal clar pentru companii care trebuie sa ia foarte in serios promisiunile facute catre clienti.

“Nu conteaza daca esti o companie mare sau mica, trebuie sa te conformezi ordinelor FTC sau vei ajunge sa platesti mult mai mult decat daca ai face-o”, spune Jon Leibowitz, presedinte al FTC.

Pe langa amenda, Google va fi urmarit indeaproape de FTC, pe acest segment, timp de 20 de ani. Gigantul online va trebui totodata sa isi modifice termenii si conditiile. Un purtator de cuvant al Google a spus ca firma a luat masuri pentru a scoate cooki-urile din browserele Apple. Cu toate acestea, compania sustine in continuare ca nu intentiona sa culeaga date despre utilizatori.