Reprezentantii Klout au declarat marti ca un nou calcul si perfectionarea algoritmilor, in special prin atragerea mai multor date din articolele de pe Wikipedia, au dus la schimbarea clasamentului celor mai influenti oameni.

Miscarea catre calcularea influentei offline este una dificila, dar necesara. Din 2008, startup-ul a pus in dreptul utilizatorilor social media un singur numar, de la 1 la 100, masurand astfel influenta acestora. Klout Score, cum este cunoscut, se bazeaza in prezent pe 400 de variabile, incluzand cati followeri Twitter ai si cat de probabil este ca ceea ce scrii tu sa fie urmarit/forwardat.

Schimbarea algoritmului de masurare a dus si la integrarea profilelor LinkedIn astfel incat cineva care se descrie ca fiind “vice presedinte” al unei companii sau alta functie inalta tinde sa fie mai influenta.

Modificarile, care au inceput din ianuarie, au incercat sa adreseze probleme ale sistemului de masurare. Multi utilizatori au criticat in special raportul “de forte” dintre presedintele americii si adolescentul american ce are “o armata” de 26 de milioane de followeri pe Twitter care “preaslavesc” fiecare fraza a lui.

Citeste si:

Noul algoritm numara si referintele persoanelor in Wikipedia, o oglinda (si) a offline-ului. In final, Barack Obama a reusit sa depaseasca in popularitate pe cantaretul de pop american.

“Barack Obama este extrem de important. Numele lui apare peste tot si acest lucru ii confera un scor mai ridicat”.

Compania de analiza atrage zilnic 12 miliarde de biti de informatii de pe Facebook, Google Plus si Tumblr, in crestere de la “doar” 1 miliard de biti cu o luna in urma.

Klout a atras atentia unor companii majore, precum Chevrolet, care doreste sa identifice oamenii influenti pentru a-i targeta mai eficient.