Spre comparatie, la nivel global, cel mai intalnit virus pe terminalele cu Android este Trojan.Fakedoc.A. Aplicatia pretinde ca ar ajuta la conservarea bateriei, insa, in realitate, trimite catre un server controlat de atacator informatii care contribuie la adaptarea reclamelor pe care le primeste utilizatorul.

In clasamentul pe Romania, virusii care trimit sms-uri la numere cu supra-taxa sunt urmati de Exploit.RATC.A care este unul dintre cele mai populare mijloace de a deboca (root-a) telefoanele mobile ce ruleaza Android. Procesul permite anumitor aplicatii accesul la resursele vitale ale sistemului de operare. In cazul unei infectii cu troieni, aceștia vor avea privilegii de root asupra dispozitivului, ceea ce poate duce la pierderi de date.

’’In general telefoanele care au fost deblocate sunt cele mai predispuse la infectii cu virusi. De asemenea, principala sursa de amenintari pentru Android o reprezinta aplicatiile descarcate de pe marketplace-urile neoficiale’’, a declarat Liviu Aresene, Sr. Mobile Malware Researcher la Bitdefender.

Citeste si:

Trojanul Fakeinst.I a fost detectat pe 8,68% din terminalele mobile, iar pagubele pe care le poate aduce sunt semnificative. Acesta se pretinde a fi un browser, un antivirus sau un program de instant messaging pentru telefoane mobile. O data ce utilizatorul descarca si instaleaza aplicatia, virusul incepe sa trimita SMS-uri catre numere cu tarif premium. Acesta isi schimba regulat imaginea si dimensiunea pentru a nu fi recunoscut, insa configuratia periculoasa se mentine.

Urmatoarele trei detectii raportate, Exploit.GingerBreak.A, Exploit.Asroot.A si B sunt, de asemenea, aplicatii folosite pentru deblocarea telefoanelor cu Android. Desi in multe cazuri utilizatorul este conștient de exploit și il folosește in mod voluntar, codul acestuia e integrat și in diverse variante de malware.

De asemenea, raportul releva un procent ridicat de aplicatii ce afiseaza in mod agresiv reclame. Aproximativ 89,1% din elementele identificate sunt aplicatii de tip Adware ce au ca scop promovarea diverselor produse si servicii.